۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۱۳
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85357646
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۱۲ هزار داوطلب سلامت در استان اصفهان فعالیت می‌کنند

اصفهان - ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود ۱۲ هزار داوطلب سلامت در شهرستان‌های مختلف استان فعالیت می‌کنند که نقش موثری در اجرای «پویش ملی سلامت» داشتند.

به گزارش ایرنا، حمید گله‌داری چهارشنبه در همایش «داوطلبان و سفیران سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: حدود ۶۰ هزار نفر برای فعالیت به عنوان داوطلب سلامت محله ها در استان اصفهان اعلام آمادگی و ثبت نام کرده اند و تاکنون ۱۲ هزار نفر آنها موفق به گذراندن دوره های آموزشی مربوطه و فعالیت در این زمینه شدند.

وی اظهار کرد: داوطلبان سلامت در ۲ مرحله دوره های آموزشی مقدماتی و تکمیلی را در زمینه های «ارتقای سلامت و پیشگیری»، درمان های اولیه و توانبخشی می‌گذرانند و سپس این آموزش ها را به پنج تا ۲۰ خانوار منتقل می کنند.

گله‌داری با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه، خاطرنشان کرد: داوطلبان و سفیران سلامت در بخش های مختلف مانند محله ها، اداره ها، مدرسه ها، دانشگاه ها و حوزه های علمیه فعال هستند.

مشارکت ۲ میلیون اصفهانی در پویش ملی سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین از مشارکت ۲ میلیون نفر در پویش ملی سلامت (غربالگری دیابت و فشار خون) در استان خبر داد و گفت: اجرای این پویش تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد و داوطلبان و سفیران سلامت تاکنون در اجرای آن کمک زیادی کرده اند و در تشویق جامعه برای مشارکت حداکثری در این پویش نقش بسزایی دارند.

گله‌داری خاطرنشان کرد: طبق نتایج به دست آمده از پویش ملی سلامت در استان اصفهان تاکنون از بین افراد شرکت کننده حدود یک درصد از ابتلای خود به بیماری دیابت و سه درصد از ابتلا به پُرفشاری خون بی اطلاع بودند.

وی ادامه داد: حدود ۱۶۰ هزار نفر از افرادی که غربالگری شده اند نیز دچار « پره دیابت» ( پیش دیابت) هستند که لازم است تحت مراقبت های لازم برای پیشگیری از ابتلا به دیابت قرار گیرند.

مسوول واحد آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلاش می کنیم تا تعداد داوطلبان سلامت در محله های شهری و روستایی استان به ۳۲ هزار نفر افزایش یابد.

امیرعلی حیدری افزود: داوطلبان سلامت محله ها در پویش ملی سلامت در سه مرحله فراخوان مردم، انجام غربالگری و ثبت اطلاعات به شبکه بهداشت استان کمک کردند.

فعالیت یک هزار رابط سلامت در اداره‌های اصفهان

وی با اشاره به فعالیت حدود یک هزار رابط سلامت در اداره های استان، اظهار کرد: نیازسنجی در ۶ بُعد سلامت شامل عاطفی، معنوی، اجتماعی، شغلی، جسمی و فکری از این رابطان صورت گرفته است و برنامه های آموزشی برای کارکنان اداره ها در این زمینه اجرا می شود.

حیدری همچنین از فعالیت ۱۶۷ داوطلب سلامت از بین اتباع خارجی خبر داد و گفت: بیشتر آنها در شهرستان های اصفهان، خمینی شهر، نجف آباد، بُرخوار و فلاورجان هستند.

وی با اشاره به جذب ۱۱۰ هزار سفیر سلامت دانش آموزی در سال گذشته در سطح استان، تصریح کرد: هدفگذاری امسال ما در این بخش بر جذب ۲۵۰ هزار سفیر دانش آموزی است.

حیدری با بیان اینکه در زمان حاضر حدود هفت هزار سفیر سلامت دانشجویی فعال نیز داریم که تلاش می شود تعداد آنها ۲ برابر شود، اضافه کرد: جذب سفیر سلامت طلبه از نیمه دوم سال گذشته آغاز شد.

وی با اشاره به جذب ۷۰۰ سفیر سلامت طلبه در سال گذشته، ادامه داد: طی تفاهمنامه ای با حوزه علمیه انتظار می رود که حدود ۱۰ درصد از طلبه ها جزو سفیران سلامت باشند.

وی همچنین از راه‌اندازی « کانال داوطلبان و سفیران سلامت اصفهان» در شبکه های اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: محتوای آموزشی تهیه شده توسط کارشناسان سلامت در این کانال در اختیار افراد فعال قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، حدود ۳۰ نفر از داوطلبان و سفیران سلامت فعال در استان امروز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تجلیل شدند.

«پویش ملی سلامت»(غربالگری دیابت و پُرفشاری خون) از ۲۰ آبان امسال توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور، آغاز شد و تا ۳۰ دی ادامه دارد؛ در این پویش، غربالگری دیابت و پُرفشاری خون برای ارتقای برنامه سلامت خانواده مورد توجه است.

استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد که امور بهداشتی و درمانی حدود پنج میلیون نفر در ۲۶ شهرستان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha