استاندار: جایگاه دانشگاه‌ها در رونق کشاورزی مازندران برجسته است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: جایگاه دانشگاه ها در رونق صادرات محصولات کشاورزی به همراه شرکت های دانش بنیان برجسته و انکار ناپذیر است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در دیدار با رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در استانداری مازندران افزود: دانشگاه‌های استان باید برنامه جامع و کاملی برای حوزه‌های تخصصی خود داشته باشند و این نقش باید پررنگ باشد. ‌

وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها محل بسیار مناسب برای تهیه نقش راه توسعه استان بوده، اما هماهنگی و همگرایی بین این نهادها در استان باید به حد مطلوبی برسد.

استاندار مازندران ادامه داد: برنامه‌های ارائه شده توسط دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برنامه های تحولی و بسیار مناسب برای توسعه استان است.

وی با بیان این مطلب که مازندران در امنیت غذایی کشور جایگاه ممتازی در کشور دارد، بیان داشت: مشکلات موجود در بخش ناامنی غذایی با برنامه ریزی دقیق حل شود.

حسینی پور، حمایت از پژوهش‌های کشاورزی در استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: توجه به توسعه تحقیقات و گسترش آن به صورت تجاری و میدانی در سطح استان می‌تواند سبب بهبود امنیت غذایی و رونق اقتصادی برای کشاورزان شود.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در این نشست بیان داشت: دانشگاه در توسعه کشاورزی مازندران نقش آفرین است و این مهم نیاز به هماهنگی بین سازمان‌ها و ساختارها دارد.

حسین مرادی اظهار داشت: دانشگاه می‌تواند با همکاری بخش‌های مختلف به ارتقای امنیت غذایی کشور و بهبود بخش کشاورزی کمک کند و برنامه‌ریزی جامعی در این زمینه اجرا شود.

وی با بیان این مطلب که این بحث باید به‌صورت استانی مدنظر قرار گیرد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحول کشاورزی مازندران انجام شود، بیان داشت: اجرای طرح ها با حضور نخبگان و انجام پژوهش‌ها باید به سیاست اجرایی تبدیل شود تا به تحولات مثبت در کشاورزی این خطه از کشور منجر شود.

استاندار: جایگاه دانشگاه‌ها در رونق کشاورزی مازندران برجسته است

مازندران در تولید ۱۵ نوع محصول کشاورزی از جمله برنج، کیوی و مرکبات رتبه اول تا سوم کشور را دارد. آب و هوای معتدل خزری جلگه های غربی و مرکزی استان تا کوهپایه های شمالی البرز را شامل می شود که در آن به دلیل کمی فاصله کوهستان و دریا رطوبت تجمع یافته و به بارش های قابل ملاحظه و دمای معتدل می‌انجامد. میانگین بارندگی سالیانه در نوار ساحلی مازندران حدود یکهزار میلی متر است که از غرب به شرق کاهش می یابد.

آب و هوای کوهستانی مازندران از ۲ نوع معتدل در دامنه های البرز تا سرد در قلل و ارتفاعات بالاتر از سه هزار متر متغیر است. کاهش میزان بارندگی سالیانه، کاهش متوسط درجه حرارت ماهانه، زمستان های سرد همراه با یخبندان های طولانی و تابستان های کوتاه از ویژگی های مناطق کوهستانی مازندران است.

قرارگیری مازندران در حاشیه دریای خزر سبب شده است تا این استان در طول سال از آب و هوایی همسایگانی چون سرزمین سیبری، دریای مدیترانه و دریای خزر و فلات مرکزی ایران متاثر شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha