۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85356246
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخصیص اعتبار برای تکمیل موزه دفاع مقدس زنجان از محل مولدسازی امکانپذیر است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: بهره مندی از اعتبارات طرح مولدسازی برای پروژه نیمه تمام موزه دفاع مقدس امکانپذیر است تا در روند اجرا و تکمیل آن تسریع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز سه شنبه در جریان بازدید از مراحل اجرای باغ موزه دفاع مقدس استان، افزود: این موزه به عنوان یک مرکز فرهنگی مهم و با ارزش برای زنده نگه داشتن هویت دینی و ملی است که باید روند اجرای آن سرعت بگیرد.

وی صرف اعتبار برای تکمیل این پروژه نیمه تمام را نوعی سرمایه گذاری دانست و اظهار داشت: پاسداشت ارزش های دوران دفاع مقدس و تبیین آن به خصوص برای نسل جوان، گامی بزرگ در زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان نیز در این بازدید،‌ گفت: تکمیل موزه دفاع مقدس استان ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

سید شمس‌الدین موسوی افزود: طبق برآورد انجام شده در صورت تأمین اعتبار، موزه فرهنگی دفاع مقدس آخر سال آینده به اتمام می‌رسد که البته این موضوع در گرو تامین اعتبار است.

وی گفت: عملیات عمرانی موزه دفاع مقدس استان زنجان از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است که به علت بروز برخی مشکلات که یکی از آنها هم تخصیص نیافتن اعتبار لازم بود، تا سال ۱۴۰۰ متوقف شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه همه تلاش مجموعه استانی تکمیل این پروژه است، افزود: امیدواریم با بهره‌برداری نهایی بتوانیم به اشاعه فرهنگ والای دفاع مقدس در استان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه فاز اول این موزه شامل اسناد جمع آوری شده و کتابخانه با مجموعه‌ای از آثار تالیفی در خصوص جبهه و جنگ، فیلم، دفترچه خاطرات شهدا و کتاب در ۶ هکتار وسعت دیده شده است، اضافه کرد: دستاوردها و آثار به دست آمده از هشت سال دفاع مقدس در این موزه حفاظت می شود تا گذر زمان آنها را به فراموشی نسپارد.

موسوی با بیان اینکه استان زنجان سه هزار و ۵۳۵ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، افزود: قطعا افتتاح این مجموعه فرهنگی کمک شایانی به معرفی رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha