۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85355022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ طرح آموزشی  دهه فجر در استان اصفهان به بهره برداری می رسد

کاشان- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: در دهه مبارک فجر امسال ۳۰ طرح آموزشی با همکاری خیرین مدرسه ساز در سطح استان اصفهان به بهره برداری می رسد.

ناصر فتحی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح های در حال احداث در شهرستان اردستان به خبرنگاران افزود:این طرح های آموزشی با ۱۶۰ کلاس درس و اعتبار هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال شامل واحدهای آموزشی، ورزشی ونمازخانه در دهه مبارک فجر افتتاح و مورد استفاده دانش آموزان قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز استان اصفهان در جشنواره های بیست و چهارم و بیست وپنجم گل کاشتند و در کشور پشیتاز می باشند، چرا که ۸۰ درصد مدرسه های استان خیرساز است در صورتیکه در کشور ۵۵ درصد مدرسه ها خیرساز هستند که این نشان از ظرفیت بالای خیرین استان اصفهان دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان اصفهان ۴۵۰ طرح نیمه تمام داریم که بالغ بر ۳۵۰ طرح آن خیرساز است.

فتحی اضافه کرد: خیرین مدرسه ساز در استان اصفهان از دولت پیشی گرفته، ۱۵۰ مدرسه داریم که خیرین به تعهد خود عمل کرده ما نتوانسته ایم به تعهد خود عمل کنیم که امیدواریم بتوانیم طی ۲ سال آینده آن‌را انجام دهیم.

وی در خصوص هدف از سفر به شهرستان اردستان گفت: منظور از سفر بازدید از طرح های در دست اجرا و رفع مشکلات آنها بود و در این ارتباط بازدیدی که از واحد های آموزشی اردستان و زواره داشتیم از مجتمع درحال احداث شهید سلیمانی اردستان و طرح های خیرساز در شهرزواره دیدن کرده این شهرستان از ظرفیت بالای خیرین بهره می برد و طرح های خوبی در حال اجراست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان اضافه کرد: برخی مدارس شهرستان تخریبی هستند که در نظر داریم‌ طی چند سال بازسازی شده، بحث استاندارد سازی واحدهای آموزشی مطرح است که تلاش می کنیم امسال ۶ مدرسه را استاندارد سازی تا دانش آموزان از فضای گرمایشی استاندارد بهره مند شوند.

فتحی گفت: در بحث تامین تجهیزات نیز قرار شد اقدام کرده تعدادی آبسردکن، دیتا و رایانه تحویل واحدهای آموزشی شود تا این کمبود های نیز برطرف شود.

وی افزود: در دهه مبارک فجر امسال نیز سه طرح آموزشی در حال ساخت در شهرستان اردستان تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

در اردستان ۲ طرح در حال احداث شامل مجتمع شهید سلیمانی و سالن ورزشی جنب دبیرستان امام خمینی(ره) در حال ساخت است که ۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن در نظر گرفته شده ، سه مدرسه هم در زواره در حال احداث است که امروز توسط مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان مورد بازدید قرار گرفت.

مدیریت آموزش و پرورش اردستان بالغ بر ۵۰۰ نفر کادر آموزشی شاغل، ۶۵ واحد آموزشی و چهار هزار و ۸۰۰ نفر دانش آموز دارد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha