هوای بجنورد برای گروه‌های حساس ناسالم شد

بجنورد-ایرنا- کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: کیفیت هوای بجنورد امروز (یکشنبه) با شاخص ۱۰۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

جواد عمارلو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: افزایش گرد و غبار در آسمان بجنورد از شب گذشته سبب شد تا کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات مرکز کنترل و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی شاخص کیفیت هوای مرکز استان در روز گذشته ۵۴ ثبت شد که در وضعیت سالم قرار داشت.

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تصریح کرد: غلظت آلاینده ها در آسمان استان از شب گذشته روند رو به افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ریزگردها عامل اصلی غلظت آلایندگی، آلودگی و کاهش کیفیت هوا در بجنورد است خاطرنشان کرد: کیفیت هوا در سایر شهرهای استان در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایرنا، براساس این گزارش در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

خشکسالی و کاهش بارندگی در خراسان شمالی سبب شده تا کانون های گردوغبار در این خطه از کشور توسعه یابد در این میان گرد و غبار بیابان بزرگ قره قوم در کشور ترکمنستان در همسایگی خراسان شمالی آسمان این استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

کاسه ای بودن شهر بجنورد و وارونگی هوا سدی در برابر رفع آلودگی هوا است از این رو باید اقدامات پیشگیرانه مورد توجه باشد.

آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha