۳۰ مقطع از محورهای استان اصفهان در راستای افزایش ایمنی ممیزی شدند

اصفهان- ایرنا- رییس اداره ایمنی و ترافیک استان اصفهان از ممیزی ۳۰ مقطع از محورهای مواصلاتی استان در راستای رفع مشکلات هندسی و ایمنی راه‌ها خبر داد.

مُعید ذهبیون روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، تعدادی از تصادفات به وقوع پیوسته در راه‌ها به دلیل وجود مشکلات هندسی و ایمنی راه‌ها رخ می‌دهد و به عبارت دیگر با افزایش سرعت وسایل نقلیه باید مقاطعی از راه‌ها که برای عبور آن سرعت طراحی نشده‌اند، اصلاح شده تا عبور و مرور ایمن را مهیا سازند.
وی با اشاره به اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در زمینه اخذ مشاور ایمنی ذیصلاح برای انجام ممیزی ایمنی راه‌ها به روش نوین ادامه داد: این پروژه به صورت انتخاب مقاطع دایره‌ای به شعاع حدود ۵۰۰ متر انجام شده است، بطوریکه در ابتدا مقاطع هدف استان در کارگروهی به ریاست معاون راهداری و تمامی روسای ادارات راهداری و به دبیری اداره ایمنی و ترافیک تعیین شدند.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار داشت: بر این اساس ۳۰ مقطع تعیین و به مشاور ابلاغ شد، این نقاط توسط مشاور مورد ارزیابی کامل فنی و تحلیل ریسک قرار گرفته و در پایان راهکارهای اصلاحی به صورت نقشه توسط مشاور ارایه کرده است.
وی اضافه کرد: پس از ارسال نقشه‌ها و گزارش ها توسط مشاور، کارگروه مربوطه نظرات اصلاحی خود را اعلام کردند که برای مشاور ارسال و اصلاحات انجام شد و در نهایت نقشه‌ها مورد تایید کارگروه قرار گرفت.
ذهبیون خاطرنشان کرد: هر مقطع دارای تحلیل ریسک، توصیف وضعیت موجود شامل موقعیت مکانی محل، توصیف هندسی قطعه، توصیف وضعیت ایمنی، شرح مشکلات اصلی موجود و سناریوهای احتمالی منجر به تصادف و همچنین راهکارهای اصلاحی کوتاه‌مدت (کم‌هزینه) و بلندمدت به صورت گزارش و نقشه اجرایی است.

وی بیان کرد: همچنین جهت برنامه‌ریزی برای اصلاح مقاطع برآورد ریالی اقدامات لازم الاجرا برای هر مقطع ارایه شده است.

ذهبیون با اشاره باه اینکه این مقاطع در محورهای مواصلاتی سطح استان پراکنده اند، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، عملیات اجرایی اصلاح این نقاط تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به لحاظ موقعیت خاص آنان در مرکز و به عنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha