رویکرد پلیس راه اصفهان پیشگیری از تصادفات با اجرای طرح‌های ویژه‌ است

اصفهان – ایرنا – رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: کارشناسان این پلیس با رویکرد پیشگیری از بروز حوادث ترافیکی، طرح‌های ویژه‌ای را در حوزه راه‌های برون شهری استان در دستور کار دارند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی مولوی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به نصب نیوجرسی (جداکننده راه ها) در بسیاری از بزرگراه های استان اشاره کرد که این اقدام علاوه بر پیشگیری از بروز حوادث رانندگی از خروج خودرو از مسیر مخالف جلوگیری می‌کند.

وی اظهار داشت: همچنین با توجه به اینکه بیشترین حوادث ترافیکی در ۳۰ کیلومتری شهرها به علت وجود واحدهای صنفی، شهرک های صنعتی و تردد افراد دوره‌گرد و بی سرپناه رُخ می‌دهد، طرح «توقف و حرکت» در تمامی ایستگاه‌های پلیس راه برای خودروهای سبک و سنگین در حال اجراست.

رییس پلیس راه استان اصفهان افزود: در این طرح پلیس با متوقف کردن خودروها بمنظور استراحت موقت راننده و صرف یک فنجان چای، از ادامه دادن سفر همراه با خستگی و خواب آلودگی و به خطر افتادن جان سرنشینان جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح «دیده شو، ایمن شو» توسط پلیس راه استان و با همکاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بسیاری از روستاهای استان با هدف بازآموزی و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به موتورسواران، اهدای کلاه ایمنی، شبرنگ برای نمایان‌سازی وسیله نقلیه و رفع نقص سیستم روشنایی موتورسیکلت‌ها در حال اجراست.

سرهنگ مولوی همچنین به راه اندازی اتوبوس سیار هوشمند با تجهیزات روز و نوین الکترونیکی برای اولین بار در کشور به منظور پیشگیری از بروز حوادث ترافیکی در راه های استان اشاره کرد.

به گفته وی، پلیس راه اصفهان بمنظور آموزش کاربران ترافیکی آسیب پذیر راه‌ها بویژه رانندگان پرخطر، موتورسیکلت سواران و دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، برای اولین بار در کشور اقدام به آموزش نوین و هوشمند با استفاده از اتوبوس آموزشی سیار کرده است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان افزود: این اتوبوس با بهره گیری از تکنولوژی روز و توانمندی و تخصص کارشناسان پلیس راه استان اصفهان برای اولین بار درکشور و استان راه اندازی شده و از این پس تمامی کاربران ترافیکی آسیب پذیر راه به جای آموزش‌های سنتی از آموزش‌های نوین با استفاده از تجهیزات روز و هوشمند مورد آموزش قرار می‌گیرند.

وی بیان داشت: وجود بازی‌های آموزشی رایانه‌ای با موضوعات نحوه رانندگی، آموزش عابران پیاده، آموزش سرنشینان خودروها، طراحی جذاب داخلی و جابجایی آسان از ویژگی‌های اتوبوس هوشمند سیار پلیس راه استان اصفهان است.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به‌دلیل موقعیت خاص آن در مرکز به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه اول حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha