دستگیری زورگیر خشن و عامل اسیدپاشی در تهران/کشف ۲ هزار ثوب البسه قاچاق

اتهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: با تلاش ماموران کلانتری ۱۰۵ سنایی، مرد جوانی که با تهدید سلاح سرد از شهروندان زورگیری می‌کرد، دستگیر شد، متهم به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کرد.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ علی قاسم‌پور روز شنبه در این خصوص افزود: ۲۱ دی عملیات کلانتری ۱۰۵ سنایی در حال گشت زنی در محدوده خیابان ولیعصر تهران بودند که به یک مرد جوان با موتورسیکلت پلاک مخدوش که افراد گذری از خیابان را زاغ زنی می‌کرد، مشکوک و تحت مراقبت ویژه پلیسی قرار دادند.

وی اظهار کرد: متهم در این حین به سمت شهروندی حمله ور و با تهدید سلاح سرد، گوشی تلفن همراه‌اش را به زور گرفته و بسرعت از محل گریخت.

سرهنگ قاسم‌پور به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی، متهم در یک عملیات منسجم و پلیسی دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهم یک قبضه سلاح سرد و دستگاه تلفن همراهی که قبل از دستگیری سرقت کرده بود و یک عدد اسپری گاز اشک آور از او کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم ۳۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۲۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد، به سوابق متهم در امر سرقت و تحمل حبس در زندان اشاره کرد و ادامه داد: در این رابطه دستگیری مالخر اموال مسروقه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

متهم به اسیدپاشی در چنگال پلیس

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در مورد یک متهم به اسیدپاشی گفت: دی ماه امسال و در پی وقوع یک فقره اسیدپاشی به یک نوجوان در یکی از مناطق مرکزی شهر تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار ولی‌پور گودرزی افزود: کارآگاهان در تحقیقات اولیه دریافتند؛ نوجوانی که مورد اسیدپاشی قرار گرفته بود در یکی از ایستگاه‌های بی آر تی تهران (محدوده آیت الله سعیدی) با فردی درگیر می‌شود که در ادامه آن فرد با استفاده از اسید صورت آن نوجوان را مجروح کرده و سریعً متواری می‌شود.

وی اظهار کرد: کارآگاهان در ادامه با استفاده از روش‌های میدانی و اطلاعاتی دریافتند که سه فقره اسیدپاشی مشابه در سطح شهر تهران است که بلافاصله پرونده‌ها برای رسیدگی به  اداره شانزدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

سردار ولیپور گودرزی افزود: کارآگاهان در ادامه با انجام اقدامات گسترده پلیسی و گشت‌های نامحسوس موفق شدند در یکی از خیابان‌ها جنوب تهران حین گشت زنی فرد مذکور با مشخصات ظاهری اعلام شده شناسایی و در یک عملیات پلیسی اقدام به دستگیری وی کنند.

به گفته وی، متهم در ادامه مقاومت کرده و پا به فرار گذاشت که کارآگاهان با استفاده از قانون بکارگیری سلاح با شلیک تیرهوایی و سپس شلیک تیر به کمر به پایین متهم، او را متوقف، دستگیر و متعاقبا به بیمارستان منتقل کردند که در بیمارستان جان باخت.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ یادآور شد: کارآگاهان در بررسی از ساک همراه متهم تعدادی بطری حاوی اسید کشف کردند و از مخیگاه وی یک گالن ۲۰ لیتری اسید نیز کشف و به اداره شانزدهم انتقال داده شد.

سردار ولی‌پور گودرزی تاکید کرد: خط قرمز پلیس، امنیت شهروندان بوده که در همین راستا پلیس با هیچ کسی تعارف ندارد و با اخلال گران نظم و امنیت عمومی در جامعه با قاطعیت هر چه تمامتر برخورد خواهد کرد و هیچ اغماضی دراین کار پذیرفته نیست.

دستگیری زورگیر خشن در تهران/کشف بیش از ۲ هزار ثوب البسه قاچاق در جنوب شهر

کشف بیش از ۲ هزار ثوب البسه قاچاق در جنوب شهر

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از ۲ هزار ثوب البسه قاچاق از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز شنبه در این خصوص گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد که یک دستگاه تریلی حامل کالای قاچاق تحت پوشش بار قانونی از استان‌های جنوبی کشور به سمت تهران در حرکت است که در خیابان رجایی تهران خودرو رویت و ماموران آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که بار خارجی و بارنامه، اسناد و مدارک گمرکی ساختگی است.

به گفته سرهنگ افشاری، کالاهای کشف شده شامل مقدار ۲ هزار و ۹۰ ثوب انواع پوشاک خارجی بود که پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

سرهنگ افشاری یادآور شد: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می شود لذا از شهروندان درخواست می‌شود درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس گرفته و موارد را به اطلاع پلیس امنیت اقتصادی برسانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha