۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85349426
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رییس شورای شهر: حفاری از اول بهمن ماه در یزد ممنوع

یزد-ایرنا-رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به اعلام شهرداری باید همه حفاری‌ها تا پایان دیماه تمام شود؛ در ماههای بهمن و اسفند هرگونه حفاری در شهر ممنوع است و درخواست داریم دستگاههای اجرایی همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، "عزیزالله سیفی" روز چهارشنبه در یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر افزود:شهرداری یزد به عنوان متولی شهر،حفاری ها را ممنوع کرده تا برای مردم مشکل ایجاد نشود و تقاضا داریم دستگاههای اجرایی و خود مناطق شهرداری نیز همکاری و رعایت کرده و هیچگونه حفاری انجام نشود.

وی ادامه داد: همچنین اصلاح میدان بزرگ امام علی (ع) شروع شده و در حال انجام است و خوشبختانه بنا به درخواست تعداد زیادی از مردم ،اصلاح تقاطع میادین و معابر توسط این شورا در بیش از ۲۰ نقطه از شهر اقدام شده و در حال انجام است که قطعا کاهش ترافیک را در بر داشته و رضایت مردم نیز جلب خواهد کرد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت ۱۹ دی سالروز قیام مردم قم گفت:مردم این شهر برای اعتراض به مقاله منتشر شده بر علیه امام خمینی (ره) در روزنامه اطلاعات تجمع اعتراضی داشتند که توسط رژیم ستمشاهی به خاک و خون کشیده شد اما در چهلم این شهدا در تبریز تجمع شد و سپس در چهلم این شهدا مردم دارالعباده یزد در محل مسجد روضه محمدیه تجمع داشتند که توسط رژیم شاه تعداد از مردم یزد و تبریز نیز به شهادت رسیدند

سیفی اظهار داد: این حرکت ها باعث جرقه و خیزش مردمی برای انقلاب شد و همچنان ادامه یافت تا در بهمن ۱۳۵۷ منجر به پیروزی انقلاب شد و مردم دارالعباده و دارالعلم یزد همواره پای انقلاب و نظام بوده و هستند و هر کجا نیاز شده به لحظه و خودجوش در همه صحنه ها از جان و مال خود برای اسلام و انقلاب گذشته اند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه علنی گفت:روشنایی شهر یزد همواره مورد پیگیری و تاکید اعضای شورا بوده و ضمن قدردانی برای اقداماتی که توسط توزیع برق انجام شده اما در حال حاضر لامپ های برخی از خیابان های شهر یزد یک در میان سوخته یا خاموش است و نیاز به تعمیر و بازنگری دارد.

محمد مهدی نیکونژاد افزود: با توجه به اینکه یزد به عنوان پایلوت کشور در استفاده از لامپ های ال ای دی برای مصرف کمتر مشخص شده و اقداماتی نیز توسط توزیع برق و همچنین وزارت نیرو در دست اقدام است اما تعداد زیادی از لامپ هایی که عوض شده نیز خاموش و سوخته است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:طی رصدی که از پل های عابر پیاده سطح شهر یزد انجام شد،متاسفانه فقط پل هایی که تجاری است روشنایی مناسب دارد و بقیه پل ها که زیرنظر سیما و منظر و یا سازمان فرهنگی شهرداری است روشنایی مناسب ندارد و باید اصلاح شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست علنی گفت:علی رغم مصوبه شورا برای احداث پل عابر پیاده به ویژه در مناطق حاشیه شهر اما به دلیل عدم صرفه اقتصادی با استقبال مواجه نشده و فقط برخی پل ها به قرارداد رسیده است .

فخرالسادات خامسی هامانه افزود: در مورد محدوده شهر یزد بارها صحبت شده و سال قبل نیز در بهمن ماه مصوبه ای توسط شورای شهر یزد به تصویب رسید اما در شورای عالی شهرداری ها متوقف شده و به نظر می رسد هیچگونه پیگیری انجام نشده چون برخی از پرونده هایی که بعد از این مصوبه ارسال شده تعیین تکلیف شده است و لذا از اداره راه و شهرسازی درخواست داریم در این زمینه تسریع صورت گیرد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد نیز در جلسه علنی ضمن اشاره به حادثه فاجعه بار تروریستی کرمان و شهادت جمعی از اقشار مختلف مردم بیگناه ،گفت: از دستگاههای امنیتی تقاضا داریم بیشتر دقت کرده و رصد کنند؛ با فناوری جدید بهتر می توان نظارت کرد تا عده ای اینگونه با روح و روان مردم بازی نکنند.

احمد ترکمانی افزود: برخی از افراد با توجه به نزدیکی انتخابات، شیطنت می کنند و هر چند انتقاد کردن حق همه است و باید انجام شود اما اینکه غیر منصفانه و بدون دیدن خدمات نسبت به تخریب اقدام شود زیبنده نیست و نباید انتقاد به سمت تخریب حرکت داده شود و همه ما وظیفه داریم پاسخ گو باشیم.

وی ادامه داد: اینکه در فضای مجازی به خود اجازه می دهند هر چیزی را پخش کرده و شبهه افکنی کنند باعث می شود به جامعه ضربه زده شود و نا امیدی و بدبینی به ارگانها و خادمان مردم را گسترش می دهد؛ ترور شخصیت ها عادی شده و باید دست اندرکاران و ارگانهای مسئول از این اقدام جلوگیری کنند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت:اگر مواردی در فضای مجازی مطرح می شود و مستند نیست باید برخورد شود و در همه جوامع از زمان پیامبر اکرم(ص) تاکنون غنی و فقیر بوده است و نباید هر کس مسئولیت گرفت تخریب شود و در نظام جمهوری اسلامی همه ارگانها برای خدمت به مردم تلاش می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha