مردم یزد خواهان انتقام حادثه تروریستی کرمان هستند

یزد-ایرنا-رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت:مردم دارالعباده و دارالعلم یزد نیز همچون دیگر نقاط کشور خواهان انتقام خون پاک شهدای حادثه تروریستی کرمان هستند و از مسئولان انتظار داریم پاسخ درخور داده شود.

به گزارش ایرنا، عزیزالله سیفی، عصر روز شنبه در یکصد و هفتادو دومین جلسه علنی شورای اسلامی یزد، افزود: یاد همه شهدای انقلاب بویژه شهدای مظلوم حادثه تروریستی کرمان را گرامی می داریم و ضمن محکومیت این جنایت خواهان این هستیم که مزدوران آمریکا و اسرائیل به سزای عمل ننگین خود برسند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز به نام روز شهدای دانشجو نامگذاری شده و مناسبت این روز نیز به دلیل شهادت تعدادی از دانشجویان در زمان دفاع مقدس بود که با فرماندهی شهید علم الهدی جان خویش را تقدیم انقلاب کردند.

رییس شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت :از اقدامات خوبی که در این دوره انجام می شود تملک و آزاد سازی مسیرهایی است که در طرح قرار گرفته و برخی از این محلات بیش از ۲۰ سال است که بلاتکلیف بوده و خوشبختانه در این شورا در همه نقاط شهر در حال انجام است.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه علنی گفت: دراقدام تروریستی کرمان همه دنیا به عینه حقارت و پستی دستگاه استکبار را دیدند که ناشی از شکست قطعی و مفتضحانه رژیم صهیونیستی بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد ناصر حیدری افزود: بیانیه ای که مقام معظم رهبری در این زمینه صادر کردند باعث شد رعب و وحشت زیادی در دل رژیم صهیونیستی و ایادی این رژیم منحوس بیفتد و بیش از ۳۰ ساعت سکوت کرده بودند و سپس به گردن داعش انداخته شد که نشان از حقارت و ترس استکبار است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: به افسران و فرماندهان خود اعتماد داریم و می دانیم که توان لازم را دارند اما مطالبه ای که ما و مردم داریم اینکه خون خواه شهدایی هستیم که ناجوانمردانه در این اقدام تروریستی به شهادت رسیدند .

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: باید شدیدترین مجازات ممکن در رابطه با دست های آلوده به خون بیگناهان و دست های مفسد در این مسیر انجام شود و هر چه سریع تر به سزای عمل ننگین خود برسند .

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شورا مصوب کرد که ۳۰ درصد تسهیلات شهرداری به اقشار مختلف داده شود و به شهرداری نیز ابلاغ شده که بقیه مبالغ به پرسنل شهرداری تخصیص یابد اما هنوز اقدامی نشده و درخواست داریم شهرداری در این زمینه گزارشی را ارئه کند که چرا تعلل صورت گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: ماده ۱۷ قانون جوانی جمعیت و خانواده مشخص کرده که برخی از اقدامات لازم الاجرا است از جمله مدت مرخصی زایمان که با پرداخت تمام حقوق به ۹ ماه تمام افزایش یافته و برای دو قلو و بیشتر نیز ۱۲ ماه مشخص شده است.

محمد باقر پارسائیان افزود: همچنین در این قانون مشخص شده امنیت کاری مادران در طول زایمان و بارداری محفوظ است و باید پست سازمانی آنها نیز حفظ شود و مشوق های دیگری نیز در این قانون مشخص و ابلاغ شده است .

وی ادامه داد: در شهرداری یزد ۵ خانم هستند که شامل این قانون می شوند اما تعدادی از این پرسنل گلایه مند بودند که برخی از بخش های قانون اجرا نمی شود و درخواست دارم شهرداری یزد در این زمینه اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: فرزندان برخی از پرسنل شهرداری نیز باید ازدواج کنند و درخواست دارم تا در زمینه پرداخت وام و تسهیلات بصورت مساوی همه پرسنل دیده شوند و فقط شامل حال مدیران و معاونین شهرداری نشود .

فخرالسادات خامسی هامانه، عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه علنی گفت: شهردار یزد در زمینه مواردی که در شورا مطرح می شود سکوت می کند و امیدواریم این سکوت نشانه اقدام باشد چون برخی از خانم های شاغل در شهرداری گلایه مند هستند که قانون جوانی جمعیت اجرا نمی شود.

شهردار یزد نیز در این نشست علنی شورا گفت: در حالیکه در زمینه قانون جوانی جمعیت حتی در استانداری هم قسمت هایی اجرا نمی شود اما شهرداری یزد تنها دستگاهی است که اقدام می کند و ۵ نفر پرسنل خانم نیز به اینجانب مراجعه نکرده اند وگرنه همکاری لازم را خواهم داشت .

ابوالقاسم محی الدینی اظهار داشت: در مورد وام پرسنل نیز باید اولویت بندی شود چون محدودیت منابع داریم اما پرداخت تسهیلات برای همه یکسان خواهد بود و بررسی شرایط همکاران انجام می شود تا این تسهیلات شامل همه پرسنل شهرداری یزد از جمله رسمی و شرکتی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha