۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85348480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الگوی کشت در بویین زهرا روی محصولات راهبردی متمرکز شود

قزوین - ایرنا - فرماندار بویین زهرا گفت: اجرای طرح الگوی کشت در این شهرستان نیازمند مشوق‌ است تا کشاورزان منطقه برروی کشت محصولات راهبردی و خرید تضمینی آن متمرکز شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ادیب رامندی روز سه شنبه در نشست مشترک با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید بر عزم جدی برای اصلاح الگوی کشت، افزود: با اجرای این طرح و تمرکز بر محصولات راهبردی، در زمینه تولید محصولات کشاورزی تعادل بخشی ایجاد شده و کمک بزرگی به حفظ منابع آب و خاک خواهد شد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح اصلاح الگوی کشت، راهبردی هوشمندانه برای مدیریت مصرف آب، افزایش بهره‌وری در شرایط خشکسالی و عبور از بحران منابع آبی است که کشاورزان برای اجرای کامل این طرح باید همراهی لازم را داشته باشند.

ادیب رامندی تصریح کرد: برداشت بی رویه از منابع آب های زیرزمینی باعث بروز مشکلات عدیده ای از جمله فرونشست زمین شده است که این مساله در شهرستان بویین زهرا باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

فرماندار شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم توجه جدی به تامین آب برای مصارف شرب و کشاورزی وجود دارد که در این راستا پروژه های بزرگی مانند احداث سد بالاخانلو با سرعت بیشتری در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha