۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 2457
کد خبر: 85346673
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یک شرکت کشتیرانی چینی هم از کار با رژیم اسرائیل کنار کشید

تهران- ایرنا- رسانه های رژیم صهیونیستی امروز اعلام کردند که شرکت چینی "COSCO Shipping" کار با این رژیم را به علت حملات یمن متوقف کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، رسانه های رژیم صهیونیستی خبر دادند که شرکت چینی "COSCO Shipping" کار با رژیم اسراییل را از ترس تهدید ارتش یمن متوقف کرده است.

بر اساس این گزارش، ارتش یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم غزه، هرگونه کشتی صهیونیستی یا کشتی عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار خواهد داد.

در همین حال، روزنامه «نیویورک تایمز» نیز امروز اعلام کرد که حملات به ۲۴ کشتی از نوامبر گذشته تاکنون در دریای سرخ شرکت‌های کشتیرانی را برای اعزام کشتی‌ها از کانال سوئز یا تغییر مسیر آنها با استفاده از  سفرهای دریایی طولانی‌تر و با دور زدن آفریقا، با گزینه‌های دشواری مواجه کرده است.

این روزنامه آمریکایی افزود: شرکت‌های کشتیرانی که محموله‌ها را به یکی از مسیرهای پر تردد تجاری برای کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها، نمایندگی‌های خودروها و سایر کسب و کارها ارسال می‌کنند، امروزه با تصمیم بسیار دشواری مواجه‌اند.

شرکت‌ها دو گزینه دارند، یا می‌توانند کشتی‌های خود را از طریق دریای سرخ اعزام کنند، البته اگر مایل باشند حملات یمنی‌ها را متحمل شده و هزینه‌های بیشتری را برای بیمه کشتی‌ها پرداخت کنند؛ یا افزایش مسافت سفر به میزان چهار هزار مایل در اطراف آفریقا و افزایش قابل‌توجه استفاده از سوخت را انتخاب کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha