۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 5302
کد خبر: 85344947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای قم پنج درجه کاهش می یابد

۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹
کد خبر: 85344947
دمای هوای قم پنج درجه کاهش می یابد

قم- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم گفت: طبق بررسی و تحلیل نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، هوای استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۷ و ۱۸ دی) تا پنج درجه کاهش می یابد.  

مرتضی صبوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در ۲ روز آینده آسمان استان قم شاهد وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گرد و خاک و رگبار پراکنده و نقطه‌ای باران است.

وی اظهار داشت: برای امروز نیز افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گرد و خاک در مناطق مستعد را شاهد هستیم که سرعت باد تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

وی ادامه داد: همچنین امروز با توجه به گذر موج بارشی، افزایش موضعی ابر، رگبارها و بارش های پراکنده و نقطه‌ای باران به بخصوص در ارتفاعات پیش بینی می شود.

صبوری اضافه کرد: با توجه بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز یکشنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است و در برخی ساعات احتمال وزش باد به نسبت شدید وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم افزود: آسمان استان در روز دوشنبه نیز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و در برخی مناطق مستعد به دنبال وزش باد شدید، شاهد گرد و خاک خواهیم بود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه به جز رشد موضعی ابر و گاهی وزش باد، پدیده قابل توجه دیگری نخواهیم داشت.

صبوری تاکید کرد: با توجه به شرایط تشکیل گرد و خاک در بخش های مختلف و مستعد استان، همچنین شکل گیری گرد و خاک محلی به علت سرعت وزش باید شدید، امروز تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی در برخی نقاط کاهش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: کمینه و بیشینه هوا امروز به ترتیب هشت و ۱۵ درجه سانتیگراد است و برای فردا سه و ۱۵ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

کمینه و بیشینه هوا در روز دوشنبه به گفته صبوری سه و ۱۷ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در ۴۸ ساعت گذشته کمترین دمای هوا از ایستگاه دستجرد با چهار درجه سانتیگراد و بیشترین دما در ایستگاه جمکران با ۲۰ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha