چهار هزار متقاضی مسکن در استان اردبیل منتظر تامین زمین هستند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: زمین مورد نیاز ۲۵ هزار متقاضی برای احداث مسکن در این استان تامین شده و چهار هزار متقاضی دیگر در اردبیل ، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در انتظار تامین زمین هستند.

محبوب حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ساخت ۱۸ هزار واحد مسکن در اردبیل و چهار هزار و ۳۰۰ واحد در سایر شهرستان‌های استان شروع شده که این طرح‌ها در مدت ۲ سال قرار است تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: از مجموع ۱۱۹ هزار متقاضی ثبت‌نام شده طرح نهضت ملی مسکن در استان شرایط ۴۲ هزار متقاضی به تایید نهایی رسید که از این تعداد ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر اقدام به واریز وجه کرده‌اند.

وی به ساخت بزرگترین سایت نهضت ملی مسکن کشور در اردبیل با نام مبارک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در این شهرک ۶۴۵ هکتاری ، ساخت ۱۶ هزار واحد طراحی و عملیات اجرایی آنها شروع شده است.

حیدری افزود: عملیات ساخت مسکن در شهرک سلیمانی از تیرماه امسال شروع شده و هم‌اکنون دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با بیان اینکه در این استان ۳۶۰ واحد مسکن تا پایان سال افتتاح می‌شود ، ادامه داد: در حال حاضر ۴۶۰ واحد مسکن در سایت اندیشه، سه و پنج هزار و ۵۰۰ واحد هم در قالب طرح‌های صنعتی در مشگین‌شهر و اردبیل در دست اجرا است و بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر این واحدها ساخت ۲۹۴ واحدی سپاه ، ۸۰ واحدی صدا و سیما و ۱۵۰ واحدی میراشرف هم در اردبیل در مراحل اولیه اجرا است.

سقف تسهیلات مسکن بر اساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این طرح بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

بر این اساس سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در اردبیل پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در شهرستان‌های استان پنج میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha