۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۵۵
کد خبر: 85339361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ساوه: توسعه زیرساخت ها و خدمات شهری در آوه ضروری است

ساوه - ایرنا - فرماندار ساوه گفت: توسعه زیرساخت های شهری و خدماتی در آوه به عنوان یکی از شهرهای تازه تاسیس استان مرکزی ضروری است.

به گزارش ایرنا، مهدی الیاسی عصر یکشنبه در جلسه هم افزایی بررسی مشکلات شهر آوه اظهار کرد: این شهر یکی از قطب های کشاورزی و دامداری استان مرکزی بوده که از سال ۱۳۹۴ تبدیل به شهر شده است و به واسطه این تغییر و اعمال برخی محدودیت های قانونی نسبت به برخی فعالیت های کشاورزی و دامداری، بهره برداران آن با چالش هایی مواجه شدند.

وی با بیان اینکه پیشتر بیش از ۷۰۰ واحد دامداری در این شهر فعالیت می کرد اما بعد از اعمال محدودیت های قانونی اعطای انشعاب اب، گاز و برق به این واحدها با محدویت مواجه شده که هم اکنون تلاش می شود با دستگاه های اجرایی و شرکت های توزیع این مشکل در قالب ۲ مجتمع دامداری مرتفع شود.

الیاسی با اشاره به اینکه ارتقای زیر ساخت ها و خدمات شهری از سوی دستگاه های اجرایی مهمترین مطالبه مردم این شهر است افزود: در این راستا تلاش می شود با همکاری و هن افزایی بین دستگاهی این خدمات در شهر آوه توسعه پیدا کرده تا در کنار حمایت از فرصت های شغلی مانع از مهاجرت ساکنان شویم.

وی در خصوص اجرای طرح مسکن ملی و مسکن محرومان در این شهر گفت: مقرر شده برای تحقق این مطالبات کل اراضی در داخل حریم شهر که در ید منابع طبیعی و آبخیز داری است به راه و شهرسازی تحویل داده شود.

امام جمعه شهر آوه هم در این نشست با بیان اینکه دلسوزی و کاردانی مسوولان نسبت به وظایف محوله خود باعث رضایت‌مندی مردم از نظام و بدنه آن می شود اظهار کرد: در دوران خدمت دولت سیزدهم با تلاش مدیران ارشد و فرماندار شهرستان ساوه، در شهر آوه تحولات خوبی انجام شده است و امروز مردم این شهر از انجام بسیاری از خدمات راضی هستند.

فرماندار ساوه: توسعه زیرساخت ها و خدمات شهری در آوه ضروری است

حجت الاسلام محمد جواد نکویی ماهانی افزود: مرتفع کردن مشکلات مردم و تلاش برای رفع چالش ها از مهمترین نیازهای برای رضایت‌مندی مردم از مسوولان است که اتمام ۲۰ واحد مسکن محرومان در حال احداث، تعیین تکلیف مسکن ملی و تخصیص اراضی مورد نیاز این طرح، احداث درمانگاه شبانه روزی، پارک تفریحی و توسعه زیرساخت های آموزش و پرورش از مطالبه های مردم آوه از دولتمردان است.

وی کوچ مردم از آوه به دلیل کمبود خدمات اجتماعی و فرهنگی را از دیگر مشکلات این شهر اعلام کرد و افزود: به علت کوچ مردم هم اکنون شاهد افزایش سکونت اتباع غیر ایرانی در این شهر هستیم که زنگ خطری در آینده برای ساکنان بومی آن خواهد بود.

تحویل ۲۰۲ هکتار اراضی ملی به راه شهرسازی برای توسعه اراضی شهر

حمزه فضلی رییس اداره راه و شهرسازی نیز در خصوص تامین اراضی مورد نیاز برای طرح جوانی جمعیت در شهر آوه گفت: این اداره ۲۰۲ هکتار از اراضی ملی را جهت توسعه شهر تحویل گرفته اما تنها ۲۵ هکتار از این میزان با کاربری عمومی در محدوده شهر است.

وی افزود: این اداره در صدد است با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح بخشی از اراضی داخل محدوده شهر را برای اجرای طرح حمایت از جوانی جمعیت و اقدام ملی مسکن امکان سنجی و تغییر کار بری بدهد.

پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی درمانگاه شبانه روزی آوه

کبری ناصح سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه هم در این جلسه با اشاره به اینکه عملیات احداث درمانگاه شبانه روزی این شهر هم اکنون از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است یادآور شد: یک خیر برای احداث این طرح ۷۰ میلیارد ریال از بابت تهیه زمین کمک کرده و ۷۰ میلیارد ریال نیز از سوی منابع دولتی هزینه شده که در صورت تامین مالی از سوی خیران طرح به زودی افتتاح می شود.

اعطای مجوز معدن کوهی شن و ماسه به شهرداری آوه جهت تقویت درآمده های پایدار این نهاد، ایجاد زیرساخت های فیبر نوری، تعیین تکلیف کاربری های فضای سبز بین مناطق مسکونی و دامداری شهر، دریافت حقوق دولتی شهرداری، عمل به مسوولیت های اجتماعی توسط معادن فعال در آوه، تخصیص انشعاب برق و گاز به دامداری های شهر آوه، تقویت آنتن دهی اپراتورهای همراه، تحویل زمین برای حمایت از طرح جوانی جمعیت، حفر یک حلقه چاه آب شرب، اصلاح شبکه روشنایی معابر شهری، تسریع در احداث کتابخانه عمومی شهر از جمله مطالبه های اعلام شده از سوی شهردار و اعضای شورای شهر آوه در این جلسه بود.

تغییر تحول کل اراضی در داخل حریم شهر بین راه و شهرسازی و منابع طبیعی از دیگر مطالبه های اعلام شده از سوی شورای اسلامی شهر و شهردار آوه از جمله مصوبات در این جلسه بود.

شهر آوه با جمعیتی حدود پنج هزار نفر در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر ساوه واقع شده است و ساکنان این منطقه به کشاورزی، دامداری، باغداری مشغول هستند و یکی از بزرگترین شهرک های گلخانه ای کشور نیز در این شهر قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha