۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85339233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شی: چین مطمئنا دوباره یکپارچه خواهد شد

۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶
کد خبر: 85339233
شی: چین مطمئنا دوباره یکپارچه خواهد شد

تهران- ایرنا- شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین در سخنرانی خود به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی، با اشاره به موضوع تایوان به عنوان یکی از مهم ترین مسائل ملی و سیاست خارجی پکن، تاکید کرد چین «مطمئنا» بار دیگر یکپارچه خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از  رادیو و تلویزیون مرکزی چین ، رییس جمهور چین در سخنرانی خود به مناسب فرا رسیدن سال نو میلادی، ضمن تبریک سال نو، تاکید کرد که هموطنان در دو سوی تنگه تایوان باید با همدلی و همبستگی یک هدف مشترک را دنبال کنند. 

وی همچنین با اشاره به وضعیت کنونی جهان گفت: در جهان امروز، برخی مناطق هنوز دستخوش آتش جنگ هستند. مردم به خوبی قدر غنیمت صلح را می دانند. ما مایلیم به اتفاق جامعه جهانی و با در نظر گرفتن سرنوشت بشری، رفاه مردم، به ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک پرداخته و جهانی بهتر را ایجاد کنیم.

رییس جمهور چین گفت: چین ضمن پیگیری توسعه خود، فعالانه با جهان در تعامل بوده و  به  عنوان یک کشور بزرگ به مسئولیت خود عمل کرده است.

شی جین پینگ سال ۲۰۲۳ را سال پشت سر گذاردن آزمون های سخت  و بدست آوردن دستاورد های واقعی  توصیف کرد و افزود که  ما امسال را به عنوان سالی پر از سختکوشی و پشتکار به یاد خواهیم آورد و نسبت به آینده اطمینان کامل داریم.  
وی خاطرنشان کرد ما در یکسال گذشته  گام های محکمی برداشتیم  و در تلاش‌های خود برای مهار  ویروس کووید-۱۹به مرحله با ثباتی رسیده ایم. اقتصاد چین در مسیر بهبود مستمر پیش رفته و پیشرفت مستمر و پایداری  در پیگیری توسعه با کیفیت بالا حاصل شده است. سیستم صنعتی مدرن ما بیشتر ارتقا یافته است. تعدادی از صنایع پیشرفته، هوشمند و سبز به عنوان ستون های جدید اقتصاد به سرعت در حال ظهور هستند. ما برای بیستمین سال متوالی  به رشد برداشت غلات دست یافتیم .آب ها شفاف تر و کوه ها سبزتر شده اند و پیشرفت های جدیدی در پیگیری احیای مناطق روستایی صورت گرفته است. 
وی با یادآوری پیشرفت مناطق شمال شرقی چین، کمربند اقتصادی رودخانه یانگ تسه و منطقه خلیج بزرگ گوانگ دونگ- هنگ کنگ- ماکائو افزود: با پشت سر گذاشتن طوفان، اقتصاد چین مقاومتر و پویاتر از گذشته شده است.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی و تکنولوژی در چین در سال گذشته افزود: امسال با گام های محکمی پیش رفتیم. به لطف سال ها تلاش، توسعه مبتنی بر نوآوری چین سرشار از انرژی است. هواپیمای مسافربری بزرگ C۹۱۹ وارد خدمات تجاری شد. کشتی کروز بزرگ ساخت چین سفر آزمایشی خود را به پایان رساند. سفینه های فضایی Shenzhou به ماموریت های خود در فضا ادامه می دهند. شناور فندوزه با سرنشین در اعماق دریا به عمیق ترین گودال اقیانوسی رسید. محصولات طراحی و ساخته شده در چین، به ویژه برندهای مرسوم، محبوبیت بالایی در بین مصرف کنندگان دارند. جدیدترین مدل‌های تلفن‌های همراه ساخت چین در بازار ها موفق هستند. تولید وسایل نقلیه با انرژی های جدید، باتری های لیتیومی و محصولاتی که با انرژی خورشیدی کار می کنند گواهی جدیدی بر قدرت تولید چین هستند. 

رییس جمهور چین گفت: چین ضمن پیگیری توسعه خود، فعالانه با جهان در تعامل بوده و  به  عنوان یک کشور بزرگ به مسئولیت خود عمل کرده است. ما  با موفقیت نشست عالی چین و آسیای مرکزی و سومین مجمع عالی همکاری های بین المللی  یک  کمربند  یک جاده را  برگزار کردیم و در بسیاری از رویدادهای دیپلماتیک که در چین برگزار شد، میزبان رهبران از سراسر جهان بودیم. من همچنین به تعدادی از کشورها سفر کردم، در کنفرانس های بین المللی شرکت کردم و با دوستان زیادی، چه قدیمی و چه جدید، ملاقات کردم. من دیدگاه چین را به اشتراک گذاشتم و درک مشترک را با آنها افزایش دادم. مهم نیست که چشم انداز جهانی چگونه ممکن است تکامل یابد، صلح و توسعه همچنان روند اساسی باقی می ماند و تنها همکاری برای منافع متقابل می تواند نتیجه دهد.

شی جین پینگ حمایت مردم از یکدیگر را در غلبه بر مشکلات ستود و خاطرنشان کرد: در طول مسیر، ناچاریم با مشکلات مختلف مقابله کنیم. برخی از شرکت ها روزهای سختی را سپری کردند. برخی از افراد در یافتن شغل و برآوردن نیازهای اولیه مشکل داشتند. برخی از مناطق تحت تاثیر سیل، طوفان، زلزله یا سایر بلایای طبیعی قرار گرفتند. همه اینها در ذهن من باقی مانده است. کمک شجاعانه مردم به یکدیگر و مقابله آنان با چالش های و غلبه آنان بر مشکلات من را بسیار تحت تأثیر قرار داد. کشاورزان پشتکار، کارگران سختکوشی، کارآفرینان شجاعت، سربازان تمام توان خود برای محافظت از میهن و مردم، عدالت و محافل مختلف تلاش خود به کار بستند و هر یک از مردم عادی خدمات فوق العاده را به کشور انجام دادند. مردم برای همیشه بزرگترین تکیه گاه ما برای غلبه کردن بر همه مشکلات و چالش ها هستند.

او با یادآوری اینکه سال ۲۰۲۴  هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین است افزود: ما باید به طور تزلزل ناپذیر به مدرنیزاسیون به سبک چینی کمک کنیم و با اجرای کامل، دقیق و همه جانبه ایده توسعه جدید، ضمن تسریع شکل گیری اوضاع مناسب برای توسعه جدید، پیشبرد توسعه با کیفیت، درباره توسعه و امنیت را برنامه ریزی کنیم. باید با تلفیق توسعه و ثبات، وضعیت رو به بهبود اقتصادی را تحکیم کنیم و تقویت بخشیم تا رشد باثبت و مستمر اقتصادی محقق شود. باید اقدامات بیشتری در زمینه آموزش و پرورش، توسعه دانش و فناوری و پرورش استعدادها را در پیش بگیریم. به حمایت از هنگ کنگ و ماکائو در استفاده از برتری های خود و پیوند بهتر با اوضاع کلی توسعه کشور و حفظ شکوفایی و ثبات درازمدت بپردازیم. وحدت میهن یک رویداد تاریخی بدون تردید است. هموطنان دو سوی تنگه تایوان باید با همدلی و همبستگی، به طور مشترک از افتخارات بزرگ رستاخیز ملت چین بهره مند شوند.
اهداف ما بسیار بزرگ و نیز ساده است و در این خلاصه می شود که مردم از از زندگی بهتر برخوردار شوند. آموزش و پرورش کودکان، اشتغال جوانان و توسعه آنها، امور پزشکی سالمندان و تامین زندگی آنها از جمله امور مربوط به خانواده و در عین حال  کشور است. ما باید با تلاش مشترک این امور را به طور مطلوب انجام دهیم. در حال حاضر، با وجود زندگی سریع و شلوغی و فشار بالای آن، ما باید یک فضای گرم و همآهنگ اجتماعی را ایجاد کنیم، شرایط فراگیر و فعال برای نوآوری را فراهم آوریم و امکانات در دسترس تر و آسان را برای زندگی در اختیار مردم قرار دهیم تا همه از شادی و یک زندگی سطح بالا برخوردار شوند و به خواسته های خود برسند.
شی  با اشاره به وضعیت کنونی جهان گفت: در جهان امروز، برخی مناطق هنوز دستخوش آتش جنگ هستند. مردم به خوبی قدر غنیمت صلح را می دانند. ما مایلیم به اتفاق جامعه جهانی و با در نظر گرفتن سرنوشت بشری، رفاه مردم، به ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک پرداخته و جهانی بهتر را ایجاد کنیم.
وی در پایان شکوفایی و اقتدار را برای چین و صلح و امنیت را برای جهان آرزو کرد.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha