دارورسانی درب منزل/بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار جمع شد

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در نهمین روز از دی به دیدگاه ویژه رهبر انقلاب نسبت به حفظ کرامت بانوان،مطالعه تغییرات اقلیمی و کم بارشی امسال، مرتکبان جرایم خشن و ارفاق‌های قانونی، نظارت سازمان غذا و دارو بر توزیع شیرخشک، کوتاه‌تر شدن فرایند فرزندخواندگی، جمع شدن بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار ودارورسانی درب منزل به‌جای فروش اینترنتی پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

دیدار امیدبخش برای جامعه زنان؛ دیدگاه ویژه رهبر انقلاب نسبت به حفظ کرامت بانوان

رهبر انقلاب در دیدار با زنان و دختران، خانه را محل آرامش و آسایش زن خواندند و تأکید کردند: «رفتارهای بد شوهر مانند بددهانی یا آسیب‌زدن جسمی به هیچ وجه قابل قبول نیست.» این فرموده‌های رهبر انقلاب جرقه‌های امید را در دل بانوان روشن کرد زیرا دیدگاه ویژه ایشان به این مساله علاوه بر امیدواری بیشتر، کاهش خشونت علیه زنان را به همراه دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز چهارشنبه ششم دی راه مواجهه با آسیب‌های درون خانواده را تصویب قوانین حاوی مجازات سخت دانستند و با اشاره به در جریان بودن تصویب یک قانون در این زمینه در مجلس شورای اسلامی، فرمودند: این قانون باید دنبال شود و ما هم سفارش می‌کنیم تا مجازات سختی برای مردانی که محیط خانه را برای زن ناامن می‌کنند، در نظر گرفته شود.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

دارورسانی درب منزل/بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار جمع شد

دستور سلاجقه برای مطالعه تغییرات اقلیمی و کم بارشی امسال

پیرو حساسیت افکار عمومی در زمینه تغییرات اقلیمی و کم بارشی امسال همچنین با توجه به نیاز جدی به فعالیت پژوهشی و بررسی‌های تخصصی در این حوزه، علی سلاجقه از معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست که دارای سوابق گسترده در حوزه هواشناسی است، خواست تا با همکاری مرکز ملی تغییر اقلیم و پژوهشکده محیط زیست در مطالعه‌ای جامع و تخصصی علل کم بارشی‌ها را در امسال بررسی کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دارورسانی درب منزل/بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار جمع شد


مرتکبان جرایم خشن و سرقت مشمول عفو و ارفاق‌های قانونی قرار نمی‌گیرند

رئیس قوه قضاییه در بازدید از زندان اوین با اشاره به سیاست‌های قضایی در راستای حبس‌زدایی و فراهم کردن شرایط عفو و آزادی زندانیان واجد شرایط بار دیگر تاکید کرد که مرتکبان جرایم خشن و سرقت که امنیت فیزیکی و روانی مردم و شهروندان را تهدید می‌کنند، در فهرست عفوها قرار نمی‌گیرند و تأسیسات ارفاقی شامل آنها نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه بازدیدهای میدانی و آسیب‌شناسانه خود از مراکز و مراجع قضایی و همچنین در راستای نظارت بر میزان بهبود وضعیت زندان‌ها و زندانیان، عصر و شب گذشته (جمعه هشتم دی) به مدت چهار ساعت، از زندان اوین بازدید کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دارورسانی درب منزل/بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار جمع شد


محموله ۵ تنی کشف شده زبان حیوان در هرمزگان مربوط به گاو بود

معاون محیط‌ زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: نتیجه آزمایش‌ها نشان داد که محموله کشف شده پنج تنی زبان حیوان در هرمزگان متعلق به گاو بوده است.

حسن اکبری در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست ایرنا افزود: بعد از کشف این محموله نمونه ای از آن به آزمایشگاه ارسال و امروز مشخص شد که زبان گاو بوده اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دارورسانی درب منزل/بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار جمع شد

نظارت سازمان غذا و دارو بر توزیع شیرخشک/بازرسی ۷۶ درصد داروخانه‌های کشور

سرپرست اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو گفت: ۷۶ درصد داروخانه‌های کل کشور به‌دنبال نظارت گسترده سازمان غذا و دارو بر فعالیت شرکت‌های پخش و داروخانه‌ها در سه هفته اخیر در زمینه شیرخشک بازرسی شد که بیش از ۲۰۰ شعبه پخش شیرخشک و ۱۲ هزار داروخانه در سطح کشور را دربرمی‌گیرد.

علیرضا رستمی در همایش معاونان غذا و دارو دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به رصد فضای مجازی در زمینه عرضه دارو، افزود: تمرکز ویژه‌ای روی رصد تخلف پلتفرم‌ها داریم و همه تخلفات به مراجع ذیربط ارجاع می‌شود.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

دارورسانی درب منزل/بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار جمع شد

برای کوتاه‌تر شدن فرایند فرزندخواندگی چه باید کرد؟

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بسیاری از متقاضیان فرزندخواندگی، خواهان کودکان کمتر از سه سال هستند و با توجه به تعداد کودکان سازمان در این گروه سنی، نمی‌توان پاسخگوی همه متقاضیان بود؛ بنابراین فرایند کمی طولانی‌تر خواهد شد اما افرادی که برای تقاضای خود گروه سنی خاصی مدنظر ندارند، روند کوتاه‌تر می‌شود.

مهری السادات موسوی افزود: برخی خانواده‌ها، فرزندان نیازمند درمان یا کودکان معلول را به فرزندخواندگی می‌پذیرند که این افراد در نوبت نمی‌مانند. شهریور امسال، شیوه‌نامه خانواده‌های موقت نیز ابلاغ شد که در این راستا نیاز است فرهنگ‌سازی شود تا خانواده‌هایی که بستر مناسبی دارند، فرزندان را به صورت موقت به سرپرستی بگیرند تا این فرزندان فضای مناسب رشد را داشته باشند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دارورسانی درب منزل/بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار جمع شد

خانواده‌های جوان دارای فرزند چهارم و بیشتر تقدیر می‌شوند

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از اجرای فراگیر طرح ملی «شکوه مادری» و تجلیل از خانواده‌های جوان دارای فرزند چهارم و بیشتر در محلات کم‌برخوردار کشور خبر داد.

حمیدرضا علیان‌زادگان با بیان اینکه در طرح «شکوه مادری» از خانواده‌های جوان دارای فرزند چهارم و بیشتر تجلیل می‌شود، افزود: این طرح ملی به شکل سراسری و مویرگی در همه محلات کشور که ثبت‌نام کننده برای شرکت در این طرح داشته است، برگزار می‌شود و خانواده‌های جوان دارای فرزند چهارم و بیشتر شناسایی و تقدیر می‌شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دارورسانی درب منزل/بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار جمع شد

جمع شدن بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار/گام محیط‌زیستی دیگری از دولت سیزدهم

بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد توقف دو فعالیت ضد محیط‌زیستی در شمال کشور هستیم ابتدا توقف احداث پتروشیمی میانکاله و دیگری تعطیلی بازار غیرقانونی فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار است که سالانه میلیون‌ها بال پرنده بر روی تخته‌های خونین آن فروخته می‌شدند.

خبر خوشی از فریدونکنار رسید، خبر کوتاه اما بسیار خوشحال کننده بود، بازار غیرقانونی فروش و تجارت پرندگان وحشی در فریدونکنار تعطیل شد، این خبر موجی از شادی را میان دوستداران حیات وحش و محیط زیست برانگیخت، این دومین اقدام موثر محیط زیستی دولت سیزدهم در شمال کشور است، یکی توقف کامل احداث پتروشیمی در میانکاله بود و حالا دومین حرکت سازنده در راستای حفظ محیط زیست را هم انجام داد و بازاری که منجر به قتل و عام پرندگان زیادی در فصل مهاجرت می شد را برای همیشه تعطیل کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دارورسانی درب منزل/بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار جمع شد

دارورسانی درب منزل به‌جای فروش اینترنتی/کاهش کمبودهای دارویی

رییس سازمان غذا و دارو گفت: تدوین دستورالعمل دارورسانی درب منزل در دستور کار قرار دارد تا بر این اساس داروی سالم از طریق داروخانه زیر نظر داروساز از مسیر سالم به دست بیمار واقعی برسد.

سید حیدر محمدی در همایش معاونین غذا و داروی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه اساساً با فروش اینترنتی دارو به شکل موجود مخالفیم، تصریح کرد: دارو مستقیماً با سلامت مردم در ارتباط است و با سایر محصولات قابل قیاس نیست چرا که دارو نیاز به کنترل‌های خاص و دقیق دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دارورسانی درب منزل/بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار جمع شد


پاداش پایان خدمت اعضای وابسته فراجا تا پایان مرداد ۱۴۰۲ پرداخت شد

سردار ابراهیم کریمی معاون نیروی انسانی فراجا از پرداخت پاداش پایان خدمت اعضای وابسته تا پایان مرداد امسال خبر داد و اظهار داشت: ارتقای سطح معیشت کارکنان و اعضای وابسته فراجا مهمترین دغدغه فرمانده کل فراجا است و در این راستا همواره تاکیدهای زیادی وجود دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دارورسانی درب منزل/بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار جمع شد

همسران و کودکان آزاردیده با ۱۲۳ تماس بگیرند

همسران و کودکان آزاردیده از جمله گروه‌های آسیب‌پذیری هستند که برای دریافت خدمات لازم می‌توانند با سامانه فوریت‌های اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند.

۱۱ گروه آسیب پذیر شامل زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی، افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، افراد با قصد یا اقدام به خودکشی، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل، افراد با شرایط بحرانی ویژه، زوجین متقاضی طلاق، کودکان خیابان و کار، همسران آزاردیده، سالمندان و افراد دارای معلولیت آزاردیده و کودکان آزاردیده در تماس با خط ۱۲۳، خدمات لازم را دریافت خواهند کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دارورسانی درب منزل/بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار جمع شد

غربالگری دیابت و فشارخون برای ۵۴ میلیون ایرانی

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تحقق ۶۰ درصدی اهداف «پویش ملی سلامت» تاکنون خبر داد و گفت: تاکنون تعداد حدود ۵۴ میلیون نفر از نظر جمعیت بالای ۱۸ سال کشور که حدود ۶۴ میلیون نفر هستند در این پویش غربالگری و ارزیابی شده‌اند.

کوروش اعتماد افزود: از نظر میزان تحقق اهداف پویش ملی سلامت که شامل غربالگری دیابت و فشارخون است، به بیش از ۶۰ درصد هدف تعیین شده را رسیده ایم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دارورسانی درب منزل/بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار جمع شد

آغاز توزیع نیروهای فوق تخصصی پزشکی از امروز

ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از آغاز توزیع نیروهای فوق تخصصی پزشکی سال ۱۴۰۲ از نهم دی ماه خبر داد و گفت: توزیع نیروهای فوق تخصصی پزشکی از شنبه هفته آینده در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور آغاز خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دارورسانی درب منزل/بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار جمع شد

تنبیه بدنی خط قرمز وزارت آموزش و پرورش است

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به دنبال انتشار مطالبی کذب، محتوایی نادرست و تحریف شده در خصوص تنبیه بدنی دانش‌آموزان در فضای مجازی اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد: تنبیه بدنی به هر نحوی، خط قرمز وزارت آموزش و پرورش است.

در این اطلاعیه آمده است: برخی از رسانه‌های معاند خارح از کشور در ادامه تلاش‌های ناموفق خود و در راستای جنگ شناختی و برای تصویرسازی منفی از معلمان فداکار و پرتلاش و ایجاد نگرانی برای والدین، اقدام به انتشار فیلم‌هایی از تنبیه دانش آموزان در مدارس کشورهای دیگر و انتساب آن به مدارس ایران کرده اند.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

دارورسانی درب منزل/بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار جمع شد

نزاع خیابانی؛ یک قدم فاصله از خشم تا قتل

خبر کوتاه بود و دردناک «نزاع و درگیری در خیابان سپهسالار منجر به قتل جوانی ۲۸ ساله شد»؛ دوست یا غریبه فرقی نمی‌کند، یک مشاجره لفظی ساده، تصادفی با خودرو، خیانت، اختلافات مالی یا مشکلات شخصی می‌تواند منجر به طغیان احساساتی مانند ترس و عصبانیت، عدم کنترل خشم و در نهایت ضرب و جرح و حتی قتل شود.

نزاع ناشی از ناتوانی در کنترل خشم، هر لحظه می‌تواند بروز کند؛ ممکن است در خیابان دو نفر بر سر جای پارک خودرو درگیر شوند یا مسافر و راننده بر سر کرایه ماشین و یا حتی دو دوست و شریک بر سر مسایل مالی؛ اینها وقایع خشونت باری است که هر روز در بستر جامعه به شکل های مختلف تکرار می شود، تندخویی و خشونت به اوج می رسد و در نهایت اتفاقی ناگوار و غیرقابل جبران رقم می‌خورد.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

دارورسانی درب منزل/بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار جمع شد

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha