۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85337746
T T
۱۷ نفر

برچسب‌ها

۹۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در گیلان قلع و قمع شد

رشت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۹۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز امسال در اراضی زراعی و باغی این استان قلع و قمع شده‌است.

صالح محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد، ۲۱ مورد مربوط به تغییر کاربری اراضی کشاورزی شهرستان آستانه‌اشرفیه و ۲۶ مورد مربوط به شهرستان‌های فومن و صومعه ‎سرا بوده و بقیه سایر مناطق گیلان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۷۸۱ گزارش تغییر کاربری مربوط به اراضی کشاورزی در استان گیلان ثبت شده‌است، افزود: از این تعداد تنها ۳۱۷ مورد توسط مردم گزارش شده که انتظارست تا مردم همکاری بیشتر در این ارتباط داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به فعالیت سامانه ۱۳۱ برای دریافت گزارش‌های مردمی با هدف حفاظت از اراضی زراعی و باغی استان و با تاکید بر اینکه تمام گزارش های مردم در ارتباط با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی پی گیری می شود، ادامه داد: مردم موضوع تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی را از طریق این شماره تلفن اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای جلوگیری از این مهم اقدام شود.

بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغات بدون اخذ مجوز از سازمان و مدیریت‌های جهاد کشاورزی و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداث شده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.

این خطه بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha