محیط زیست خراسان‌شمالی: افزایش سلاح غیرمجاز در استان نگران کننده است 

بجنورد-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: کشف اسلحه غیرمجاز در استان امسال افزایش یافته و وجود این سلاح در دست مردم، نگرانی‌ها را برای شکار غیرمجاز بیشتر کرده است.

سیدمحمد موسوی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۳ قبضه سلاح غیرمجاز، ۴۱ قبضه سلاح مجاز و یک قبضه سلاح جنگی در سالجاری از شکارچیان و متخلفان زیست محیطی استان کشف شد.

وی افزود: سال گذشته نیز یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی ۳۰ قبضه سلاح قاچاق کشف کرد.

موسوی با بیان اینکه افزایش سلاح در دست مردم سبب نگرانی دوست داران حیات وحش شده است، گفت: محیط بانان در سالجاری نسبت به کشف سلاح قاچاق و رصد متخلفان حساس تر شده اند از این رو کشف سلاح بیشتر شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۸۳۶ عدد ادوات و وسایل شکار در سالجاری از شکارچیان و متخلفان در استان کشف شد.

۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود کشور در خراسان شمالی زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست یوزپلنگ ها می باشد، با گستره ۲۰۰ هزار هکتار مدیریت می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha