ارز آوری ۹.۵ میلیون یورویی تراکتورسازی با صادرات + فیلم

تبریز- ایرنا- مدیرعامل شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران گفت: در ۹ ماه گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع قطعات ریخته تولیدی این شرکت صادر و از این محل ۹.۵ میلیون یورو ارز عاید کشور شده است.

به گزارش ایرنا، بابک ضیغمی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت ۴۹ هزار تن انواع قطعات ریخته در این شرکت تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد بیشتر شده و شامل انواع بلوک سیلندر موتورها، انواع سرسیلندرها، اکسل ها و قطعات ایمنی توپی چرخ کامیون ها است.
وی ادامه داد: تنها در آذرماه امسال ۶ هزار و ۱۵۹ تن قطعات ریخته در ریخته گری تولید شده که این رقم تولید در مدت یک ماه بی سابقه بوده و برای نخستین بار این رکورد در تاریخ ۶ دهه فعالیت ریخته گری اتفاق افتاده است.
وی آماری نیز از عرضه محصولات تولیدی این مجموعه به بازار مصرف ارائه داد و گفت: ۸۱ درصد تولیدات این شرکت در صنعت تراکتور به کار گرفته شده و هفت درصد نیز در سایر صنایع از جمله ایران خودرو، سایپا و ایران خودرو دیزل مصرف شده و ۱۲ درصد نیز به بازارهای جهانی ارسال شده است.
ضیغمی همچنین استفاده از توان و ظرفیت ریخته گری های سراسر کشور به منظور احیاء و حمایت از واحدهای کوچک را از دیگر برنامه های ریخته گری تراکتورسازی عنوان و اضافه کرد: با این سیاست علاوه بر تامین بخشی از مازاد ظرفیت تولید از واحدهای یاد شده، زمینه ایجاد اشتغال زایی و رونق تولید در سایر شرکت های ریخته گری کشور و به ویژه کارگاه های کوچک در شهرهای تبریز، مرند، عجب شیر، ارومیه، اصفهان، شهرکرد، یزد و تهران فراهم شده است.
این فعال عرصه صنعت با اشاره به موضوع تحریم ها و محدودیت ها که برای حضور در بازارهای بین المللی وجود دارد، افزود: به رغم همه این مشکلات، به علت کیفیت تولیدات ریخته گری تراکتورسازی، بیش از ۱۴ شرکت اروپایی از مشتریان قطعات این مجموعه هستند و از قطعات این شرکت در محصول نهایی خود استفاده می کنند.

به گزارش ایرنا، گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی با هفت شرکت اقماری در تبریز، ۲ شرکت در سنندج و ارومیه فعال بوده و با حدود پنج دهه فعالیت در زمینه تولید تراکتور، در عرصه تولید ۷۱ نوع انواع موتور در بخش های کشاورزی، صنعتی و خودرو فعالیت دارد.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در زمان حاضر به بیش از ۲۵ کشور دنیا صادرات دارد و این گروه سال گذشته بیش از ۴۴ میلیون دلار از محل صادرات ارز آوری برای کشور داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha