۹ دی ۱۴۰۲، ۹:۳۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85337400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همدانی ها بیش از ۲۴۲ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند

همدان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان گفت: در ۹ ماهه سال جاری، مردم نیک اندیش و خَیر هم استانی ۲۴۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال صدقه پرداخت کردند.

محمد رسول شیخی زاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، از رشد ۳۰ درصدی پرداخت صدقه در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل خبر داد و اظهار کرد: با توجه به جمعیت استان به طور میانگین هر یک از هم استانی ها مبلغ ۱۳۰ هزار ریال صدقه پرداخت کردند.

وی ادامه داد: شهرستان همدان با پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال بیشترین میزان پرداخت صدقه را در بین شهرستان های استان داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان گفت: در تلاش هستیم تا با دریافت صدقات مردم نیکوکار استان از طریق روش‌های نوین و غیرحضوری خدمات شایسته‌تری را به نیازمندان عزیز ارائه کرده و شرایط پرداخت صدقات را برای عموم هم استانی‌های تسهیل کنیم.

شیخی زاده با تشریح روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی، یادآور شد: مردم نیکوکار استان می‌توانند با واردکردن کد #۰۸۱*۸۸۷۷* در تلفن همراه و یا با استفاده از شماره کارت ۶۶۶۴-۹۹۶۹-۹۹۱۸-۶۰۳۷ به پرداخت صدقات خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: روش های جدید با نصب QR کدها قابل پرداخت است که برای مشترکین در حال نصب است و مردم نیکوکار می توانند برای تخصیص QR کدها با شماره تلفن ۳۱۴۴۹۲۱۸ ۰۸۱ یا مراجعه به دفاتر امداد نسبت به این موضوع اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان با اشاره به ضرورت ساماندهی صندوق‌های صدقات معابر، گفت: ترویج پرداخت صدقات الکترونیکی، پیامکی، اینترنتی و کارت‌های اعتباری کم‌هزینه‌ و سریع‌تر از روش سنتی است که در اولویت کاری کمیته امداد قرار دارد.

شیخی زاده با اشاره به نحوه هزینه کرد صدقات جمع‌آوری‌شده، ادامه داد: صدقات جمع‌آوری‌شده برای مددجویان در قالب کمک‌های درمانی، پرداخت جهیزیه، آموزش و امور فرهنگی، کمک به تامین و تعمیر منازل مسکونی مددجویان، ایجاد اشتغال و کمک‌های موردی هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: تمامی کمک‌های مردمی که توسط کمیته امداد جمع آوری می‌شود بدون هیچ کم و کاستی برای رفع مشکلات نیازمندان واقعی جامعه و برای محرومان همان شهر و منطقه‌ای کمک کننده هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان، یکی از مهمترین راهکارهای افزایش اعتماد مردم در کمیته امداد را شفاف سازی و ارائه گزارش عملکرد عنوان کرد و افزود: این شفافیت باعث افزایش مشارکت عمومی برای کمک به نیازمندان و توانمند سازی خانوارهای تحت حمایت می‌شود.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ۶۲ هزار خانواده نیازمند شامل ۱۱۵ هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha