سنگ‌آهن مرکزی ایران- بافق، ۱۱ میلیون تن گندله به چرخه فولاد کشور تزریق کرد

یزد _ ایرنا _ مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق گفت: کارخانه گندله سازی این شرکت با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون تن از سال ۹۹ آغاز به کار کرده و تاکنون حدود ۱۱ میلیون تن گندله به چرخه فولاد کشور تزریق کرده است.

به گزارش روز جمعه مرکز اطلاع رسانی این شرکت، "مجتبی حمیدیان" در دومین رویداد ملی کافه دانش در حوزه گندله سازی که در بافق برگزار شد افزود:امیدواریم با طرحهای خوبی که در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در حال اجراست تا چند سال آینده به تولید ۱۰ میلیون تن کنسانتره و ۱۰ میلیون تن گندله دست پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: همواره در هر حوزه معدنی و صنعتی، موانع و مشکلاتی وجود دارد که با هم اندیشی و به اشتراک گذاشتن تجربیات متخصصان آن حوزه رفع می شود.

وی گفت :در همین راستا شرکت سنگ آهن مرکزی ایران میزبان دومین رویداد ملی کافه دانش سنگ آهن شده تا تمامی فعالان این حوزه از دانش، تجربه و تخصص یکدیگر بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران سالها با مشکل قطعی برق در تابستان مواجه بود افزود: خوشبختانه با راه اندازی پست برق و نیروگاه ۲۵ مگاواتی شرکت، این مشکل حل شد و ما امیدواریم با راهنمایی ها و انتقال تجربیات متخصصان حوزه معدن و صنعت مشکل گاز در زمستان نیز برطرف شود.

معاون تولید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران هم با اشاره به برگزاری کافه دانش سنگ آهن افزود: این رویداد ملی موجب انتقال تخصص و تجربه در بین شرکت های معدنی و صنعتی می شود.

"امیر معینی" به برخی اقدامات موثر شرکت سنگ آهن برای بهبود گندله سازی و افزایش راندمان تولید اشاره کرد و گفت: تشکیل کمیته تضمین کیفیت و ارتقا بهره وری( تکاب)، شناسایی و ارزیابی ایده های همکاران در کمیته های تخصصی، سرمایه گذاری و حمایت از طرح ها و غیره از جمله اقداماتی است که منجر به بهبود تولید گندله در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران شده است.

این رویداد که با همکاری کارخانه گندله سازی سه چاهون و واحد تحقیق و توسعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران برگزار شده است از ۱۲ تجربه داوری شده ۶ تجربه برای سخنرانی انتخاب شدند.

بررسی رسوبات، پوشش ها و چانک های موجود در کوره های دوار گندله سازی، بررسی روند گاز در کارخانه گندله سازی اردکان، بررسی پارامترهای موثر بر عملکرد آسیاکنی HPGR در کارخانه گندله سازی سه چاهون بافق، بهبود دانه بندی ۸ تا ۱۶ دیسک ها گل گهر ۲، بررسی استفاده از باطله زغال سنگ و لیچه به همراه بنتونیت در فرایند گندله سازی جهت بهبود خواص ساختاری و استحکامی گندله ۶ مقاله ای است که توسط متخصصان ارائه شد.

شرکت سهامی خاص معادن سنگ آهن مرکزی ایران- بافق در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر بافق و در حاشیه مرکزی ایران قرار دارد، این شرکت در سال ۱۳۵۰ برای اکتشاف و بهره برداری از کانسارهای آهن منطقه بافق توسط سازمان سابق ذوب آهن ایران تاسیس شد و هم اکنون یکی از واحدهای مهم زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و بزرگترین شرکت تولید کننده سنگ آهن دانه بندی و کنستانتره کشور است.

بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهر یزد و سنگ آهن چغارت در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر بافق قرار دارد و بیش از پنجهزار و ۴۰۰ نفر در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و شرکت های زیرمجموعه آن به کار اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha