۹ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85336443
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

علاقه‌مندان گیلانی به جشنواره سرود و هنرهای نمایشی دعوت شدند

رشت - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از علاقه‌مندان برای ارائه آثار به دومین جشنواره ملی سرود و نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان دعوت کرد.

سیدجلیل میرعظیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عمومی‌سازی و مردمی‌سازی سرود در اقشار مختلف جامعه، فضاسازی و ارتقای ظرفیت‌ها در این حوزه به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه و بسط، تعمیق و ترویج این هنر در راستای ترویج فرهنگ انقلاب همچنین کشف استعدادهای برتر اعضا و دانش‌آموزان، تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان از جمله اهداف برگزاری دومین جشنواره ملی سرود آفرینش است.

وی فراخوان این جشنواره را در موضوع‌های مختلف شامل سرزمین من «ایران، وطن و پرچم»، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام‌آوران (شخصیت‌های تاریخی و انقلابی)، مراسم و مناسبت‌های ملی و آیینی و موضوع آزاد عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان خاطر نشان کرد: این جشنواره ویژه اعضای مراکز کانون پرورش فکری شامل؛ کودکان و نوجوانان هفت تا ۲۲ سال اعم از مراکز ثابت یا سیار روستایی و گروه‌های آزاد (دولتی و مردمی) هفت تا ۲۲ سال است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره و ارسال آثار باید تا ۲۰ دی ماه به آدرس https://kanoonfest.ir/ مراجعه کنند، ادامه داد: زمان برگزاری جشنواره استانی تا پایان بهمن ماه امسال است.

میرعظیمی اظهار کرد: در این جشنواره با اولویت و تاکید بر خواندن سرود، سرودهای اجرا شده می‌تواند همراه با حرکت‌های نمایشی هم باشد اما معیار اصلی داوری، اجرای صحیح آن است ضمن اینکه حرکات نمایشی باید در خدمت سرود باشد.

به گفته وی، آثار این بخش باید به صورت زنده بدون میکس و به دور از هر گونه ویرایش در خواندن سرود ضبط و ارسال شود.

وی با بیان اینکه در ارسال آثار به جشنواره‌ استانی تاکید بر اجرا در اماکن باز اعم از اجراهای خیابانی و یا در پارک‌ها و مدارس است، اضافه کرد: در بخش استانی آثار تولید شده در مراکز کانون پرورش فکری و آثار شرکت کنندگان آزاد به صورت مجزا توسط هیات داوران مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرد.

میرعظیمی درباره نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان گفت: نمایش به عنوان واسطه تربیتی اثرگذار در تربیت مخاطب از فعالیت‌های مهم کانون پرورش فکری است، بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که نمایش می‌تواند علاوه بر رشد و پرورش خلاقیت و هنر در میان کودکان و نوجوانان راهی برای جامعه پذیر کردن آنها باشد که در این میان برگزاری جشنواره های مرتبط با نمایش نقشی تاثیرگذار در این فرآیند دارد.

وی اظهار کرد: عمومی و مردمی سازی نمایش در جامعه، فضاسازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد تربیتی، ایجاد فرصتی برای شناسایی و حمایت از استعدادهای هنری در بین نوجوانان و فرصتی برای تبادل تجربه و یادگیری بین کودکان و نوجوانان از طریق هنرهای نمایشی، ارتقاء روحیه همکاری، کار تیمی و مهارت های اجتماعی در بین نوجوانان و ایجاد فضایی پویا و دوستانه برای تعامل کودکان و نوجوانان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی و مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد را از موضوعات این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: این جشنواره برای ۲ گروه سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان در نظر گرفته شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: نمایش (صحنه، عروسکی، زنده - عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای و بازی نمایش) و نمایشنامه نویسی از بخش‌های نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان است.

وی زمان برگزاری جشنواره استانی را اول تا ۱۵ بهمن و کشوری را شهریورماه سال آینده عنوان کرد و افزود: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره نیز می‌توانند تا بیستم ماه جاری از طریق https://kanoonfest.ir/ اقدام کنند.

برگزیدگان استانی این ۲ جشنواره به رقابت‌های کشوری راه می‌یابند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha