ارتفاع موج در خلیج‌فارس به ۱.۵ متر می‌رسد

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم گفت: با توجه به افزایش باد جنوب غربی تا شمال غربی در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت در خلیج فارس و فرا ساحل غرب تنگه هرمز به ویژه سواحل و جزایر غربی استان هرمزگان امروز (پنجشنبه) نسبت به افزایش ارتفاع موج دریا به ۱.۵ متر (۱۵۰ سانتی متر - بین چهار تا پنج پا) هشدار داده می‌ شود.

محمد کاملی دیرستانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: در روز جاری، تداوم ناپایداری دریایی در خلیج فارس پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از ساعت های بعدازظهر امروز دریا با افزایش باد جنوب غربی تا شمال غربی در فرا ساحل غرب تنگه هرمز و سواحل و جزایر خلیج فارس نسبتا مواج است و توصیه می شود تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناورها صورت بپذیرد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: افزایش باد جنوب غربی تا شمال غربی به تناوب تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد داشت.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در آسمان استان هرمزگان نیز گذر ابر پیش بینی می شود و احتمال رگبار پراکنده باران در برخی مناطق شرقی استان دور از انتظار نیست.

وی گفت: برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز در مناطق شرقی و مرکزی استان هرمزگان افزایش باد شمال شرقی پیش بینی می شود و در ساعت های تنگه هرمز نیز متلاطم خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: به لحاظ دمایی در این مدت، تغییرات یک تا 2 درجه ای دما مورد انتظار است.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) 15 درجه و 88 درصد و شهر قشم را 21 و 85 درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha