۷.۵ درصد افراد جامعه به کمردرد مبتلا هستند

تهران- ایرنا- دومین بیماری بر دوش سلامت کشور «کمردرد» است که نزدیک به ۷.۵ درصد افراد جامعه به آن مبتلا هستند. مهمترین علت آن الگوی نامناسب زندگی مردم و بی‌تحرکی است زیرا کمردرد علاوه بر مشکلات جسمی و روحی، به کاهش بازده کار، افزایش ساعت‌های غیبت از کار و از کار افتادگی منجر می‌شود.

براساس گزارش وزارت بهداشت، آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد، کمردرد از مهم‌ترین دلایل غیبت از کار بعد از سرماخوردگی، دومین دلیل عمده مراجعه به پزشک، سومین دلیل جراحی‌ها و چهارمین علت بستری به شمار می‌آید. براساس مطالعات کشوری، دوسوم مردم در طول زندگی خود به کمردرد مبتلا می‌شوند و با توجه به اینکه جامعه ایرانی رو به صنعتی‌شدن پیش می‌رود شیوع کمردرد نیز رو به افزایش است.

بر اساس برخی از مطالعات شیوع کمردرد در کادرهای پزشکی نیز رو به افزایش است. ۷۰ درصد پرستاران ایران با مشکل کمردرد مواجه‌اند و برخی دندان‌پزشکان نیز به سبب نوع کارشان، از مشکلات کمر و گردن رنج می‌برند. بیشترین شیوع کمردرد در استان مازندران و کمترین میزان شیوع در جنوب ایران است. طبق آخرین مطالعات، سن بروز کمردرد در ایران رو به کاهش بوده و امروزه با زندگی مدرن، جوانان و نوجوانان نیز درگیر این بیماری شده‌اند.

به گفته برخی از پزشکان، کمردرد از رایج‌ترین و شایع‌ترین دردهاست و ۹۰ درصد ایرانیان به دلیل سبک زندگی نادرست، این عارضه را تجربه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha