قدردانی کادر درمان و مردم شهر مرزی مراوه‌تپه از رییس جمهور+ فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- بیماران مراجعه‌کننده به تنها بیمارستان دولتی مراوه‌تپه و کادر درمان آن از حضور رییس جمهور در این شهرستان مرزی و توجه ویژه‌ آیت‌الله رییسی به ارتقای سلامت ساکنان این منطقه واقع در منتهی الیه شرق استان گلستان قدردانی کردند.

به گزارش ایرنا، بیشتر ساکنان مراوه‌تپه واقع در آخرین نقطه شرقی استان گلستان را ترکمن‌ها تشکیل می‌دهند؛ مردم صبوری که برای نخستین بار در تاریخ شهرستان خود میزبان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور بودند و برکات این حضور را با تمام وجود احساس کردند.

آیت الله سیدابراهیم رییسی که یکم دی‌ماه در دومین روز سفر استانی خود به گلستان وارد مراوه‌تپه شده بود پس از دیدار با مردم در توقفی کوتاه، به بیمارستان علوی این شهر رفت و با کارکنان و پزشکان این مرکز درمانی گفت‌ و گو کرد و یکی از مطالبات مطرح شده، تامین یک دستگاه آمبولانس بود که تحقق آن در کمتر از ۲۴ ساعت باعث افزایش امید مرزنشینان به نگاه بلند دولتمردان برای رفع محرومیت‌ها از چهره این شهرستان شد.

مردم مراوه‌تپه و همچنین کارکنان بیمارستان علوی که به دلیل نبود آمبولانس نگران اعزام و جابجایی بیماران بودند، این مشکل را در سفر رییس جمهور با ایشان در میان گذاشتند.

سعید گل‌فیروزی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان در کمتر یک روز به مراوه‌تپه آمد و یک دستگاه آمبولانس را با دستور رییس جمهور و پیگیری وزیر بهداشت و تاکید استاندار تحویل بیمارستان علوی این شهرستان داد.

خداوند عمر طولانی به رییس جمهور بدهد

اسما نظری دوجی یکی از مراجعه‌کنندگان به بیمارستان علوی مراوه‌تپه روز سه‌شنبه به ایرنا گفت: رییس جمهور در سفر به مراوه‌تپه وقتی فهمیدند در بیمارستان مشکل اعزام بیمار وجود دارد در سریعترین زمان این مشکل را حل کردند و امید را به مردم این شهرستان محروم هدیه دادند.

«نبات دهش» یکی از بانوان سالخورده ترکمن مراجعه کننده به بیمارستان علوی هم به زبان ترکمنی از رییس جمهور برای حضور در شهرستان و حل مشکل کمبود آمبولانس قدردانی کرد و گفت: اینکه آیت الله رییسی مسافت طولانی را برای دیدار با مردم مراوه‌تپه پیمودند برای ما افتخار است.

وی گفت: از خداوند می‌خواهیم عمر طولانی و بلند به رییس جمهور سخت‌کوش و مردمی ایران اسلامی بدهد.

علی شکفته یکی از عشایر کرد ساکن مراوه‌تپه هم با خوشحالی از اینکه یک دستگاه آمبولانس تحویل بیمارستان این شهرستان شد، بیان کرد: وجود این آمبولانس خیلی از مشکلات بیماران را حل می‌کند و دیگر دغدغه‌ای برای جابجایی بیماران خود نخواهیم داشت.

قدردانی کادر درمان و مردم شهر مرزی مراوه‌تپه از رییس جمهور+ فیلم

تاکید رییس جمهور برای حل چالش آمبولانس، کمبود نیرو و امنیت شغلی کادر بیمارستان مراوه‌تپه

«زهرا گرگانی دوجی» مامای بیمارستان علوی هم گفت: به دلیل نبود آمبولانس برای جابجایی و اعزام مادران باردار مشکل داشتیم که در سفر اخیر رییس جمهور این مشکل در کمترین زمان حل شد.

وی کمبود نیرو و امنیت شغلی را از دیگر مطالبات کادر درمان بیمارستان برشمرد و گفت: با دستور فوری رییس جمهور این مشکلات در حال رفع شدن است.

علیرضا منگلی‌پور و طیبه احمدی به عنوان پرستاران بیمارستان هم از دستور رییس جمهوری برای پیگیری حل مشکل کمبود نیرو و سرویس ایاب و ذهاب این بیمارستان قدردانی کردند.

فاطمه غراوی مسوول بخش دیالیز بیمارستان علوی هم گفت: در سفر رییس جمهور به مراوه‌تپه کمبود دستگاه دیالیز را به عنوان یکی از مشکلات بیمارستان مطرح کردیم که مصوبه تامین آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

رییس بیمارستان علوی هم در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سفر رییس جمهور به استان گلستان و ویژه مراوه‌تپه باعث خیر و برکت برای مردم شهرستان و کارکنان این بیمارستان شد.

رضا رضایی‌راد افزود: در کمتر از ۲۴ ساعت شاهد این بودیم که رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان یک دستگاه آمبولانس را به صورت فوری به مراوه‌تپه منتقل کرد و تحویل این بیمارستان داد.

وی ادامه داد: همچنین از همکاری و پیگیری هیات ویژه رییس جمهور و سازمان استخدامی و استانداری گلستان در زمینه جذب نیرو و صدور مجوز نیروهای قراردادی برای کارکنان بیمارستان در رشته‌های مختلف قدردانی می‌کنم.

قدردانی کادر درمان و مردم شهر مرزی مراوه‌تپه از رییس جمهور+ فیلم

حل مشکل کمبود نیروی متخصص در بیمارستان علوی

مردم مراوه‌تپه که تا ۲ ماه قبل به دلیل کمبود برخی پزشکان متخصص‌ از جمله قلب و عروق، رادیولوژی و سونوگرافی در تنها بیمارستان این شهرستان مرزی مجبور به انجام سفرهای اجباری به شهرهای اطراف برای دریافت خدمات درمانی بودند با پیگیری مسوولان استانی شاهد حل مشکل دسترسی خود به انجام رادیولوژی و سونوگرافی با استقرار نیروی متخصص هستند.

علاوه بر آن طبق اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه، هم اینک ۲ پزشک متخصص قلب و عروق به صورت شیفتی در بیمارستان علوی بیماران را معاینه و درمان می‌کنند.

منصور خوجملی، دستگاه سی‌تی اسکن را از دیگر نیازهای بیمارستان علوی برشمرد و تاکید کرد: پیگیری برای تحقق این نیاز در حال انجام است و با توجه به مراجعات زیاد افراد نیازمند به دیالیز، سه دستگاه فعلی جوابگو نیست و خواستار تخصیص یک دستگاه جدید هستیم.

وی افزود: بیمارستان دولتی مراوه‌تپه ۲ دستگاه آمبولانس داشت که به دلیل خرابی قابلیت استفاده ندارند لذا کادر درمانی آن در سفر رییس جمهور به شهرستان این خواسته را مطرح کردند که بلافاصله در کمترین زمان شاهد تحقق آن هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه ادامه داد: روزانه ۲۰۰ نفر برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان علوی مراوه‌تپه مراجعه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، تیرماه سال ۱۴۰۰ تنها بیمارستان دولتی مراوه‌تپه با ۶۴ تخت‌ شامل بخش‌های اورژانس، اتاق عمل سرپایی، دیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، اطفال و داخلی با زیربنای ۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مسوولان کشوری و استانی برای کمک به دسترسی بهتر مردم این شهرستان مرزی به خدمات بهداشتی و درمانی به بهره برداری رسید.

خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری، ۵۰ خانه بهداشت روستایی و عشایری و ۶ پایگاه اورژانس شهرستان مرزی مراوه‌تپه به مردم ارائه می‌شود.

شهرستان مراوه‌تپه حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستای دارای کُد شناسایی و در گستره سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha