دولت ۳۳ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های راه و شهرسازی گلستان مصوب کرد

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از افزایش سه برابری اعتبارات این اداره کل در دور دوم سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان خبر داد و گفت: دولت در این سفر ۳۳ هزار میلیارد ریال برای حوزه راه و شهرسازی استان مصوب کرد.

مهدی ملک روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اعتبارات برای حوزه‌ راه‌های ارتباطی شامل ساخت، توسعه و بهسازی و همچنین تولید و عرضه مسکن مصوب شد.

وی اعتبار مصوب دور نخست سفر رییس جمهور به گلستان در حوزه راه و شهرسازی را ۱۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:‌ تاکنون چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در رابطه با آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان هم بیان کرد: ۱۱۱ هزار و ۱۴۲ نفر به عنوان متقاضی در این طرح ثبت نام کردند که ۸۴ هزار و ۹۲۶ نفر حائز شرایط تشخیص داده شدند.

ملک تعداد واحدهای دارای قرارداد ساخت در طرح نهضت ملی مسکن را هفت هزار و ۶۵۶ مورد اعلام کرد و گفت: در دور دوم سفر عملیات ساخت ۱۰ هزار و هفت واحد شهری و روستایی آغاز و سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی هم افتتاح شد.

وی افزود: همچنین ۱۹ هزار و ۵۳۶ متقاضی ساخت مسکن به روش خودمالک در گلستان هستند که تاکنون پنج هزار و ۳۱۱ واحد خودمالک با بانک قرارداد مشارکت امضا کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تعداد خانه‌های در حال ساخت در دولت سیزدهم را ۴۰ هزار و ۶۶ واحد برشمرد و گفت: ۱۰ هزار و ۲۳۲ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به ارزش ۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال در ۲ سال اخیر و ۲ هزار و ۴۷۱ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به ارزش ۳۷۰ میلیارد ریال در دولت قبل پرداخت شد که رشد هفت برابری را نشان می‌دهد.

ملک زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن برای چهار سال را ۹۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: تاکنون ۳۰۰ هکتار زمین شناسایی شده از ظرفیت (بنیاد مستضعفان، جهاد کشاورزی، تعریف شهر جدید و شهرک مسکونی، توافق با دانشگاه و اشخاص حقیقی) برای ساخت ۱۹ هزار و ۴۳۳ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن تامین شد.

وی بیان کرد: همچنین زمین به ۱۸۸ خانوار در راستای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال واگذار شد و واگذاری زمین به ۵۰۰ خانواده در دست اقدام قرار دارد.

وی همچنین واگذاری زمین در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ۵۳۸ خانواده گلستانی، خلع ید و رفع تصرف از ۶۱ هکتار از اراضی ملی به ارزش چهار هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال و واگذاری ۶۱ هکتار زمین برای سرانه‌های عمومی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را از دیگر اقدامات شاخص اجرایی در دولت سیزدهم برشمرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha