دولت سیزدهم ۲۰ هزار قطعه زمین برای ساخت خانه به ایثارگران واگذار کرد

گرگان- ایرنا- معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دولت سیزدهم در ۲ سال فعالیت خود تاکنون ۲۰ هزار و ۱۰۴ قطعه زمین با کاربری مسکونی به ایثارگران واگذار کرد که بیشتر از دوره هشت ساله دولت قبل است.

به گزارش ایرنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی پنجشنبه شب در نشست توسعه زنجیره‌های ارزش گلستان با حضور رییس‌جمهور اظهار داشت: علاوه بر این، ۶۲ هزار و ۷۶۰ فقره تسهیلات بانکی، پنج هزار و ۲۱ تسهیلات بانکی مناسب سازی مسکن، ۷۷۰ میلیارد ریال ودیعه مسکن به ایثارگران ارایه شده است.

وی ادامه داد: دولت برنامه واگذاری زمین مسکونی به ایثارگران ۱۳۰ هزار را دارد که در ۲ سال اخیر ۲۰ هزار قطعه آن انجام شده و باید تمامی آن را در استان های کشور واگذار شود.

وی تاکید کرد: در ماده هفت قانون جامع ایثارگران که به وضعیت مسکن و زمین این قشر اشاره دارد، دولت موظف است به ایثارگران همسران و فرزندان بالای ۲۵ درصد این خدمات ارایه شود.

قاضی زاده هاشمی از واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین مسکونی برای ایثارگران استان گلستان خبر داد و گفت: واگذاری زمین مسکونی به ایثارگران این استان به هزار مورد افزایش یابد.

وی در خصوص ایجاد مجتمع‌های جامع توان بخشی ایثارگران، افزود: عملیات اجرایی این طرح در گرگان از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و تاخیر آن مورد گلایه است.

به گفته وی ۲ سال اخیر ۲۸ مرحله ساخت مجتمع جامع ایثارگران در استان ها با همت دولت سیزدهم در قالب مصوبه سفرهای استانی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور در دور دوم سفر خود به گلستان در بدو ورود از سوی آیت‌الله سیدکاظم نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان، علی‌محمد زنگانه استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

افتتاح لایروبی آبراه دریای خزر به خلیج گرگان، افتتاح طرح ملی فیبررسانی به خانه‌ها، کسب و کارها و مدارس همه شهرها، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب، برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، بهره‌برداری از سه هزار و ۶۷۵ واحد مسکن شهری و روستایی، واگذاری یک‌هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به روستاییان، صدور هفت هزار جلد سند مالکیت از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رییس جمهور در گلستان است.

آغاز به‌ کار رسمی منطقه آزاد «اینچه‌برون»، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، بهره‌برداری از طرح زهکشی در ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه قره‌سو و افتتاح متمرکز طرح‌های حوزه حمل و نقل و توسعه راه‌ها از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه آیت الله رییسی در گلستان است.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha