۴ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 1424
کد خبر: 85332974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار و ۷۰۰ مدرسه استثنایی در کشور فعالیت دارد

ایلام - ایرنا - معاون پیشگیری،تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از فعالیت یک‌هزار و ۷۰۰ مدرسه استثنایی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمد مصطفوی" روز دوشنبه در دیدار با فرماندار ویژه دهلران، با بیان اینکه رشد تربیتی یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در این طرح دانش‌آموزان در زمینه های شش‌گانه از جمله اعتقادی، اخلاقی،فرهنگی، اجتماعی،هنری و زیبایی شناختی، زیستی و علمی و فنآورانه مورد ارزیابی قرار گیرند که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود:هر دانش آموزی که در این زمینه‌ها به طور متوازن رشد کند، آن دانش آموز در تراز نظام است که برای ورود به جامعه شغلی کشور آماده سازی شده و ما این موضوع را با جدیت دنبال می کنیم.

معاون پیشگیری،تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در سطح یک‌هزار و ۷۰۰ مدرسه استثنایی در کشور و ۷۹۰ مرکز جامع سنجش، آموزش،توانبخشی و مداخله به هنگام رشد تربیتی که خدمات لازم را به دانش آموزان دارای مشکل یادگیری ارائه می دهند، سنجش بدو ورود انجام می شود.

مصطفوی افزود: ۷۰هزار دانش آموز استثنایی به صورت مستقیم در مدارس ما حضور دارند که با احتساب دانش آموزان تلفیقی و فراگیر، این میزان به حدود ۱۲۰هزار نفر می رسد که در مدارس ما مشغول به تحصیل هستند.

وی مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری را استقرار گروه‌های توانبخشی دورن مدرسه ای ذکر کرد و گفت: اعضای این گروه ها، درمانگر، گفتاردرمانگر و مشاور هستند که در قالب یک گروه با رویکرد توانبخشی و نه آموزشی در مدارس فعالیت خواهند داشت.

معاون پیشگیری،تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ابراز کرد: مهمترین هدف از حضور در شهرستان‌ها ارزیابی فرایندهای سنجشی در حال انجام است، همچنین در این سفر ارائه خدمت به دانش آموزان دیرآموز و دارای اختلال در یادگیری ویژه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست به ۴۲۵ کیلومتر مرز استان ایلام با کشورز عراق اشاره و گفت: ۲۲۰ کیلومتر از این مرز در دهلران قرار دارد، شهرستانی که یک سوم وسعت و ۸۰درصد محصولات کشاورزی استان را تولید می کند.

یک‌هزار و ۷۰۰ مدرسه استثنایی در کشور فعالیت دارد

"لطیف صادقی" با اشاره به تولید ۹۳ درصد نفت و گاز غرب کشور در استان ایلام، افزود: ۸۰ درصد این تولیدات در شهرستان دهلران است و این شهرستان دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه های مختلف است.

وی بر ضرورت نوسازی مدارس و توجه به امکانات و تجهیزات مدارس دهلران تاکید کرد و یادآور شد: کمبود فضای آموزشی، توجه به زیرساخت‌های آموزشی و تامین وسایل سرمایشی در مدارس از مطالبات جدی مردم این شهرستان به شمار می رود.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به تحولاتی از جمله تقویت مراکز تربیت معلم، رتبه بندی معلمان، توجه به امور پرورشی و طرح امین در مدارس که در دولت سیزدهم محقق شده است، گفت: در دهلران چهار مدرسه استثنایی با ۳۳ دانش آموز فعالیت دارد که لازم مورد توجه قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز با تقدیر از شورای آموزش و پرورش دهلران به عنوان یکی از فعال‌ترین شوراهای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: در این راستا زحمات، تلاش ها و پیگیری های فرماندار ویژه دهلران قابل تقدیر است.

"علی درویشی" به فعالیت ۲۴ مدرسه استثنایی در استان اشاره و افزود: ۶۴۵ دانش آموز در این مدارس با تدریس ۲۸۵ فرهنگی مشغول به تحصیل هستند.

وی بر ضرورت بازدید میدانی از مدارس استثنایی دهلران، موسیان و دشت عباس تاکید کرد و گفت: مطالبات این دانش آموزان از نزدیک پیگیری خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha