افتتاح ۱۹ طرح آموزشی دانش آموزی همزمان با دهه فجر در ایلام

ایلام - ایرنا - مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: ۱۹  طرح آموزشی، فرهنگی و ورزشی استان ایلام همزمان با دهه مبارک فجر امسال در مناطق مختلف این استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

جلال حمره روز چهارشنبه در حاشیه تور رسانه ای این اداره کل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح ها همزمان در روز جمعه ۱۳ بهمن ماه به صورت ویدیو کنفرانس همزمان با ۹۵۰ فضای آموزشی در سطح کشور با حضور رئیس جمهور به صورت وبیناری افتتاح خواهند شد.

افتتاح ۱۹ طرح آموزشی دانش آموزی همزمان با دهه فجر در ایلام

وی با ذکر اینکه این طرحهای آموزشی و ورزشی شامل استخر دانش آموزی و سالن ورزشی و مدرسه است، این طرحها دارای ۴۳ کلاس درس با زیربنای ۶ هزار و ۵۳۶ متر مربع به ارزش یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هستند.

حمره به ساخت استخر دانش آموزی شهدای غواص و زمین چمن مصنوعی دانش آموزی اشاره کرد و گفت: این دو طرح با

افتتاح ۱۹ طرح آموزشی دانش آموزی همزمان با دهه فجر در ایلام

زیربنای یک هزار و ۶۴۷متر مربع با صرف اعتبار ۵۳۰میلیارد ریال به عنوان مصوبه دور نخست سفر استانی رئیس جمهور بوده که آماده بهره برداری قرار گرفته اند.

افتتاح ۱۹ طرح آموزشی دانش آموزی همزمان با دهه فجر در ایلام

به گفته وی، ساخت این مجموعه از ابتدای سال گذشته آغاز و همزمان با دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی همچنین از افتتاح اولین دبیرستان سبز استان ایلام در دهه فجر خبر داد و گفت: این مدرسه به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع دارای ۱۲ کلاس درس است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام با تأکید بر اینکه یکی از ویژگیهای شاخصی که این مدرسه را از سایر مدارس متمایز می کند، کاهش ۳۰ درصدی انرژی است، گفت: معماری این ساختمان به گونه ای است که در آن بیشترین استفاده از نور خورشید می شود و تجهیزات استفاده شده در آن استاندارد است.

وی با تأکید بر اینکه در این طرح از پنل های خورشیدی در راستای تامین نیروی برق بخشی از نیاز مدرسه استفاده شده است، افزود: در نظر گرفتن پارکینگ دوچرخه برای استفاده دانش آموزان و معلمان دوچرخه سوار در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و استفاده از انرژی های پاک از دیگر شاخص های مدرسه سبز ایوان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha