۴ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85332918
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ورود صنعت به حوزه نوآوری دانشگاه اصفهان، تحول‌ساز است

اصفهان - ایرنا - رییس دانشگاه اصفهان گفت: ورود صنعت به بخش نوآوری دانشگاه می‌تواند تحول‌ساز باشد و گزارش‌ها حاکیست این فرایند از هم‌اکنون شروع شده است.

به گزارش ایرنا روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز دوشنبه به نقل از حسین هرسیج اعلام کرد: گزارش‌ها حاکیست که تحول در ناحیه نوآوری این دانشگاه شروع شده است و باید به نحو شایسته در باره آن اطلاع‌رسانی شود.

پهنه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان در مساحت ۳۲ هکتار شامل مراکز رشد و نوآوری، کارآفرینی و بازی‌های رایانه‌ای، صنایع سرگرمی، کریدور دانش و شتاب‌دهنده‌های صنایع خلاق در سال ۹۸ راه اندازی شد.

هرسیج در مراسم امضای توافقنامه جامع همکاری مشترک میان دانشگاه اصفهان و «گروه صنعتی انتخاب» افزود: نوآوری علاوه بر دستاوردهای خوبی که دارد به قدرت رقابتی صنایع در منطقه و دنیا مُنجر می‌شود.

رییس دانشگاه اصفهان اظهار داشت: برای خلاق و نوآوربودن باید راه‌های میانبُر را برگزینیم و راه میانبُر برآمده از تولید دانش است که با تقسیم کار محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه اصفهان با توجه به جامعیتی که دارد و بعنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی در مرکز کشور، می‌تواند در شکل دادن به فناوری‌های بلوغ یافته، ایفای نقش کند.

هرسیج همچنین با بیان اینکه برای تبیین مشکلات ارتباط دانشگاه و صنعت می‌توان از نظریه «تعادل نقطه‌ای» استفاده کرد، گفت: در این نظریه، پایداری و چسبندگی به وضع موجود یک بُعد و «تحول و تغییرات» بُعد دیگر آن است.

رییس دانشگاه اصفهان ادامه داد: بسیاری از مشکلات تعامل ما با صنعت، ناشی از چسبندگی به وضع موجود است و برای رفع آن، برگزاری جلسه‌هایی با دستور کار مشخص و رصد مسیر طی شده ضروریست.

وی با بیان اینکه ما ملت تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها هستیم، تصریح کرد: بعد از جنگ متوجه شدیم که بسیاری از کشورها با ما مشکل دارند و در صورت تمکین، استقلال خود را از دست می‌دهیم اما نخبگان ما به این جمع بندی رسیدند که باید راه جدیدی را بروند و استقلال با رویه قبلی به سرانجام نمی‌رسید.

معاون تحقیق و توسعه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک نیز در این مراسم گفت: برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها راهی اجتناب‌ناپذیر است که بخش صنعت، پیمودن آن را شروع کرده و به صبر و برنامه‌ریزی نیاز دارد.

غلامحسین کسایی با بیان اینکه در صنعت بطور معمول تجربه همکاری در حوزه نوآوری و فنوری با دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان فراگیر نیست، افزود: توافقنامه اخیر می‌تواند گامی مهم در حمایت از ایده‌های فناورانه و نوآورانه باشد.

وی ادامه داد: در گروه انتخاب با هدف ترویج و توسعه همکاری صنعت با دانشگاه و بهره‌مندی از خدمات دانشگاهیان، اقدام هایی آغاز شده است و امیدواریم در یک افق ۲ ساله، حداقل قرادادهای ما با دانشگاه اصفهان به یکهزار میلیارد ریال برسد.

ورود صنعت به حوزه نوآوری دانشگاه اصفهان، تحول‌ساز است

به گزارش ایرنا، توافقنامه جامع همکاری مشترک میان گروه صنعتی انتخاب و دانشگاه اصفهان در حوزه خدمات دانش بنیان از جمله قراردهای پژوهشی و خدمات آزمایشگاهی و مشاوره‌ای مُنعقد شد.

مدت زمان توافقنامه جامع همکاری مشترک میان دانشگاه اصفهان و «گروه صنعتی انتخاب» سه سال است و هر ۲ طرف توافق کردند پروژه‌هایی بر مبنای محورهای مشخص شده تعریف کنند و گروه انتخاب ضمن حمایت مالی، کلان‌روندها را تعریف و دانشگاه اصفهان نیز فعالیت های پژوهشی را در این مسیر تعیین و تعریف کند.

هدف و چشم‌انداز این توافقنامه، همکاری و تعریف پروژه حول محورهایی مانند تحقق و بهبود زنجیره ارزش دانش داخلی و بین‌المللی، هوش مصنوعی، رُباتیک و داده‌کاوی، صنعت پایدار و مدیریت، همکاری با دانشجویان بین‌المللی فعال در دانشگاه و تعریف پروژه‌های توسعه‌ای، فناوری‌های پیشرفته، بومی‌سازی و حمایت از دانشجویان دانشگاه اصفهان در قالب حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی است.

دانشگاه اصفهان با احتساب دانشکده‌های خوانسار و شهرضا دارای حدود ۱۹ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی در ۴۱۰ رشته تحصیلی و یکی از دانشگاه‌های جامع برتر کشور است.

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک اصفهان با بیش از چهار دهه سابقه در عرصه تولید لوازم خانگی فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha