۴۰۵ واحد تولیدی خراسان جنوبی در دولت سیزدهم احیا شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۰۵ واحد تولیدی در این استان احیا و فعال‌سازی شده که نقش موثری در اشتغالزایی و توسعه اقتصادی منطقه داشته است.

جواد اشرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آیین نامه ابلاغی نهضت احیای واحدهای اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال شامل واحدهای خرد، نیمه کلان و کلان شامل واحدهای کمتر از ظرفیت اقتصادی، نیمه فعال، غیرفعال، رو به افول و نیمه تمام می‌شود.

وی گفت: براساس این تعریف از مجموع ۴۰۵ واحد احیا و فعال شده در استان، حدود ۲۸۲ واحد از محل اعتبارات مشاغل خانگی و واحدهای خرد گلخانه، پرورش قارچ، تابلوفرش، قالی بافی و سایر واحدها بوده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: فعال‌سازی این واحدها برای ۲ هزار و ۵۷۵ نفر در استان تثبیت و ایجاد اشتغال به همراه داشته و ۱۷ هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال مقدار تقریبی سرمایه‌ احیا شده است.

وی افزود: در راستای تحقق تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری و در حوزه احیای واحدهای اقتصادی همچنین سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر خنثی سازی تحریم‌ها و مردمی کردن اقتصاد، لزوم ایجاد ساز و کار منعطف، چابک، پاسخگو و مردم پایه برای رصد محیط و اتخاذ تدابیر و تصمیمات به هنگام و هوشمند با هدف احیا، نوسازی و فعال‌سازی واحدهای اقتصادی غیرفعال، نیمه فعال، نیمه تمام، روبه افول و زیر ظرفیت اقتصادی و ورشکسته، نهضت احیای واحدهای اقتصادی در دی‌ سال ۱۴۰۰ با دستور مستقیم معاون اول رئیس جمهور و تاکید استاندار خراسان جنوبی شکل گرفت.

اشرفی گفت: از محل تفاهم‌نامه سه جانبه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید و وزارت امور اقتصادی و دارایی، ۶۴ طرح به مبلغ ۲ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال به نهاد ریاست جمهوری معرفی و پیش‌بینی شد با احیای این واحدها ۶۱۱ نفر اشتغال ایجاد و تثبیت شود.

وی بیان کرد: از این تعداد تاکنون ۳۴ طرح به صندوق کارآفرینی امید استان ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: همچنین ۴۰ طرح به مبلغ بیش از هزار میلیارد ریال در هفتمین جلسه گروه کاری مطرح شد و در حال تکمیل اطلاعات برای ارائه به نهاد ریاست جمهوری است.

وی گفت: تعداد کل واحدهای اقتصادی راکد شناسایی شده در ابتدای طرح نهضت احیای واحدهای اقتصادی (ابتدای سال ۱۴۰۱)، ۶۹۸ مورد بوده و میزان تسهیلات مورد نیاز برای راه اندازی واحدهای قابل احیا ۵۰ هزار میلیارد ریال است.

اشرفی بیان کرد: این استان در ۶ ماه نخست سال جاری در زمینه احیای واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال (بیشتر از ۱۰ نفر شاغل) رتبه دوم کشور با احیای ۱۸ درصد واحدهای موصوف را کسب کرده است.

وی با تاکید بر اینکه همت و اراده جدی دولت سیزدهم بر اشتغالزایی و رفع موانع واحدهای تولیدی است افزود: بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم و به طور مستمر مشکلات واحدهای تولیدی بررسی و راهکارهای لازم برای رفع موانع ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha