نام‌نویسی اعتکاف دانشجویی آغاز شد

تهران- ایرنا- مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از آغاز نام‌نویسی دانشجویان برای شرکت در مراسم اعتکاف خبر داد و گفت: دانشجویان برای نام‌نویسی به مساجد و دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سعید کرمی امروز یکشنبه در مراسم تقدیر از برگزیدگان فراخوان ایده اعتکاف دانشجویی در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در مورد مراسم اعتکاف دانشجویی امسال اظهار داشت: ۱۴۰ مسجد در دانشگاه‌های سراسر کشور با ظرفیت ۴۰ تا ۵۰ هزار دانشجو آماده پذیرش دانشجویان معتکف هستند.

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها افزود: دانشجویان می توانند با مراجعه به دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و مساجد دانشگاه ها نام خود را برای شرکت در این مراسم عرفانی ثبت کنند.

کرمی با اشاره به پوستر و کتاب دستورالعمل برگزاری اعتکاف که در این برنامه رونمایی شد، گفت: کتاب مذکور راهنمایی برای مدیران برگزاری مراسم اعتکاف است تا به تمام ابعاد اعتکاف خوب اشراف یافته و از تجربیات دیگران در این زمینه استفاده کنند که اعتکاف فاخری را رقم بزنند.

به گزارش ایرنا، اعتکاف عملی مستحب است که فرد به مدت حداقل سه روز در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد. اعتکاف از سنت‌های پیامبر (ص) است و انجام دادن آن شرایط خاصی دارد. مراسم اعتکاف یا ایام البیض به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمری گویند و به باور مسلمانان، ایام البیض ماه‌های رجب، شعبان و رمضان دارای فضیلت بسیار است.

از این رو مراسم اعتکاف دانشجویی همه ساله در روزهای سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب برگزار می شود. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha