نگرانی اف‌بی‌آی از اقدامات خشونت‌آمیز حامیان افراطی ترامپ علیه قضات کلورادو

تهران-ایرنا- در پی حکم قضات دادگاه عالی کلورادو مبنی بر عدم حضور ترامپ در رای‌گیری اولیه این ایالت، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اعلام کرد هرگونه تهدید، خشونت و اعمال دیدگاه‌های افراطی از سوی حامیان ترامپ علیه قضات و دادگاه را زیرنظر گرفته و پاسخ خواهد داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از واشنگتن تایمز، ‌اف‌بی‌آی اعلام کرد تهدیدات علیه قضات دادگاه عالی کلورادو که در هفته جاری بر عدم حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در رای‌گیری اولیه این ایالت حکم داده‌اند را رصد خواهد کرد.

قضات دادگاه کلرادو با استناد به اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی حکم دادند ترامپ نباید در انتخابات این ایالت شرکت کند. طبق این حکم ترامپ بخشی از شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده بود.

طبق گزارشی از گروه تحقیقاتی غیرحزبی پیشبرد دموکراسی (Advance Democracy) قضات کلرادو تاکنون ده‌ها تهدید علیه خود را گزارش کرده‌اند. این گروه لفاظی‌های خشونت‌آمیز قابل توجهی را به‌صورت آنلاین ضبط کرده است. بسیاری از پست‌هایی که توسط این گروه کشف شده، نشان می‌دهد کاربران قضات را به حمله و حتی مرگ تهدید کرده‌اند.
دنیل جونز، رئیس گروه پیشبرد دموکراسی در این باره می‌گوید:" عادی‌سازی این نوع لفاظی‌های خشونت‌آمیز و عدم اقدام اصلاحی توسط نهادهای اجتماعی باعث نگرانی‌های می‌شود. اظهارات ترامپ که به‌دنبال مشروعیت‌زدایی و سیاسی کردن اقدامات دادگاه‌ها بوده، به عنوان محرک اصلی لفاظی‌های خشونت آمیز در نظر گرفته می‌شود."

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha