اسناد هویتی مردم ایلام در پایگاه اطلاعات خانواده بارگذاری می‌شود

ایلام - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: اسناد هویتی همه مردم استان تا پایان سال ۱۴۰۳ در پایگاه اطلاعات خانواده ( سامانه ثبت اطلاعات سببی و نسبی) بارگذاری می شود.

به گزارش ایرنا، «نجم الدین خسروی» روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام اظهار کرد: در این راستا بیش از ۸۵۰ هزار پرونده باید تطبیق داده شود که تاکنون ۲۷ درصد کار معادل ۲۵۰ هزار پرونده تطبیق داده شده و دسترسی به این اسناد برای افراد با کد ملی امکان پذیر شده است و تا پایان سال آینده نیز باید همه پرونده های هویتی استان در این پایگاه جانمایی شود.

وی افزود: پایگاه اطلاعات سببی و نسبی از سال ۱۴۰۰ طراحی و از سال ۱۴۰۱ روند بارگذاری پرونده ها در این پایگاه داده شروع شد و تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی اطلاعات هویتی خانواده ها به صورت کامل در این پایگاه بارگذاری می شود.

خسروی یادآور شد: در این پایگاه تمامی اطلاعات سببی و نسبی یک خانواده ثبت و ماندگار می شود به گونه ای که امکان مشاهده شجره نامه اجدادی توسط نسل های آینده وجود دارد.

وی ادامه داد: با دسترسی به شماره ملی یکی از اعضای خانواده امکان دسترسی به اطلاعات همه خانواده برای احراز هویت، برنامه ریزی های کلان کشور از جمله پرداخت یارانه ها، آموزشی و دیگر خدمات فراهم و کشور از بن بست اطلاعاتی خانوارها خارج می شود.

خسروی اضافه کرد: در کنار پایگاه داده ای اطلاعات سببی و نسبی خانواده، اطلاعات هویتی افراد در دیگر سامانه هایی چون سهیم و ثبت نشانی نیز برای دسترسی ادارات و دفاتر پیشخوان دولتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دسترسی به احراز هویت افراد در پایگاه ها و سامانه های ثبت احوال به سهولت انجام می شود، گفت: با هدف حذف کپی مدارک هویتی جهت ارائه به ادارات، ۲۰۰ دستگاه اداری و نهادها از داده های این پایگاه ها جهت امور اداری با استفاده از کد ملی متقاضی استفاده می کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام افزود: یکی دیگر از خدمات این دستگاه امکان ثبت درخواست تغییر نام و نام خانوادگی، صدور یا تعویض شناسنامه و کارت ملی توسط خود افراد در بستر دولت الکترونیک و برخط است.

وی تاکید کرد: در کنار دولت الکترونیک و سامانه های برخط امکان مراجعه حضوری به ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان غیردولتی در تمام شهرستان های استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، جمعیت استان ایلام تا پایان آذرماه سال جاری ۶۱۷ هزار و ۳۰۲ نفر متشکل از ۳۱۳ هزار و ۸۸۶ نفر مرد و ۳۰۳ هزار و ۴۱۶ نفر زن بوده است.

استان ایلام دارای ۱۳ اداره و ۲۲ دفتر پیشخوان غیردولتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha