۲ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85330341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سران عشایر خوزستان برای ترویج فرهنگ صلح و سازش پای کار بیایند

اهواز - ایرنا - رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: سران عشایر و ریش سفیدان استان برای ترویج فرهنگ صلح و سازش و کاهش اختلافات بین اقوام مختلف پای کار بیایند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی روز شنبه در نشست تخصصی با سران عشایر، طوایف، سادات و بزرگان استان بیان کرد: بزرگان طوایف همواره به صورت خودجوش در نزاع و اختلافات وساطت می‌کنند اما باید این اقدام در استان گسترده شود تا از خسارت‌های مالی و جانی در درگیری‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه خواستگاه تاسیس شورای حل اختلاف خوزستان است افزود: تشکیل شورای حل اختلاف برگرفته از فرهنگ عشایر است تا مرکزی برای رفع اختلافات و کاهش بار پرونده‌های قضایی در دادگاه‌ها باشد.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار کرد: از سران عشایر درخواست می‌شود نشست‌ها و اقدامات لازم برای ترویج فرهنگ صلح و سازش و جلوگیری از شکل گیری نزاع را انجام دهند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی افزود: خوشبختانه در یک‌سال اخیر با همکاری شیوخ و بزرگان طوایف پرونده‌های نزاع و درگیری زیادی در استان به صلح و سازش ختم شده است.

طبق اعلام رییس کل دادگستری خوزستان طی یکسال اخیر میزان صلح و سازش در پرونده‌های قضایی استان ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

در ادامه این نشست معاون رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به نقش ارزنده سران و بزرگان عشایر در حل و فصل دعاوی و ایجاد آرامش و امنیت در جامعه بیان کرد: عشایر استان در ترویج فرهنگ صلح و سازش به عنوان الگو در کشور خوش درخشیدند.

پیمان چعباوی خاطر افزود: سران عشایر، طوایف و سادات در جامعه از اعتبار و مقبولیت بالایی برخوردار هستند و از این ظرفیت فرهنگی و معنوی باید برای توسعه امنیت و صلح در استان استفاده کرد.

وی افزود: صلح و سازش، یک جریان مردمی و خودجوش است که ساز و کار خود را دارد و باید با صبر و تامل انجام شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دادگستری خوزستان سال گذشته با اقدامات انجام شده برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی از ورود ۵۰۰ نفر به زندان جلوگیری شد و بیش از یکهزار نفر نیز از حبس آزاد شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha