۱ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 2055
کد خبر: 85329569
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران، مهمان ویژه جشن روز زن در اندونزی

۱ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵
کد خبر: 85329569
ایران، مهمان ویژه جشن روز زن در اندونزی

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، با حضور در جشن روز زن در کشور اندونزی در این اجلاس سخنرانی کرد.

به گزارش روز جمه ایرنا، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، جمعه ۲۲ دسامبر (۱ دی ) در جریان سفر خود به اندونزی به دعوت رسمی آی گوستی دارماواتی، وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان اندونزی ضمن حضور در جشن روز زن در این کشور، به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در سخنان خود ضمن اشاره به مصیبت‌ها و سختی‌های زنان فلسطین اظهار داشت: در این روز که به نشان اتحاد زنان برای حقوقشان در اندونزی به نام روز زن نامیده شده است، ضرورت دارد که اکنون نیز برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی علیه زنان فلسطینی، متحد شده و اجازه ندهند جنایت جنگی علیه مردم مظلوم و بی‌پناه فلسطین اعمال شود.

ایران، مهمان ویژه جشن روز زن در اندونزی

خزعلی ضمن اشاره به اشتراکات ایران و اندونزی، زمینه‌های همکاری اقتصادی، اجتماعی و علمی زنان دو کشور را بسیار خوب ارزیابی کرده و گزارشی نیز از پیشرفت بانوان ایرانی در زمینه‌های مختلف علمی_فناوری، بهداشتی، آموزشی و کارآفرینی، ارائه داد.
در این نشست یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان به امضای دو طرف رسید.

خزعلی در ادامه سفر ضمن بازدید از مسجد بزرگ استقلال در جاکارتا با امام جمعه و تولیت این مسجد که به طور مستقیم توسط رئیس جمهور اندونزی منصوب شده و از اعضای کابینه دولت این کشور است، ملاقات و گفت‌وگو کرد.

ایران، مهمان ویژه جشن روز زن در اندونزی

خزعلی در این دیدار ضمن اشاره به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین که با هدف نسل کشی فلسطینیان انجام می شود ضرورت هوشیاری امت مسلمان و نقش علما در بیدار سازی مردم جهان در این موضوع را یادآور شد.

نصرالدین عمر امام جماعت مسجد بزرگ استقلال نیز با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای در جهان اسلام، ضرورت اتحاد مسلمانان همه مذاهب را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین با اشاره به اکثریت جمعیت زنان در اندونزی تعداد علمای زن را ۱۰ درصد مردان و ناکافی دانسته و همکاری با کشورمان در زمینه آموزش و تربیت طلاب زن را خواستار شد.

مسجد استقلال اندونزی بزرگترین مسجد شرق آسیا و سومین مسجد بزرگ دنیاست و ظرفیت حضور ۲۰۰ هزار نمازگزار را دارد، این مسجد فعالیت‌های دینی، آموزشی، تربیتی، خیریه و مدارس علمیه و امور زنان و خانواده را مدیریت می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha