۱ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85329501
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت نوشهر:مسوولان مشکل راه دسترسی بندر نوشهر را برطرف کنند

نوشهر- ایرنا- امام جمعه موقت نوشهر گفت : مسوولان کشوری ،استانی و شهرستانی مشکل راه دسترسی بندر نوشهر را که طرح آن سالها نیمه کاره رها شده است، برطرف کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالغفار آل حبیب در نمازجمعه این هفته نوشهر افزود: بندر نوشهر پایگاه اقتصادی مهم برای این شهر و استان بوده اما طرح راه دسترسی آن سالهاست هنوز به بهره برداری نرسیده که ایجاد ترافیک از جمله پیامدهای آن برای این شهر گردشگری است.

وی اظهارداشت: بندر نوشهر مربوط به این شهرستان نبوده بلکه مرکز تجاری و اقتصادی کشوری است و رییس جمهور دولت مردمی همه هم و غمش اتمام طرح های نیمه تمام است ؛ آقای استاندار مازندران و فرماندار شهرستان برای رفع چالش های راه دسترسی این بندر تلاش کنید.

وی خاطرنشان کرد: ترافیک ناشی از بهره برداری نشدن راه دسترسی این بندر علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد برای شهروندان ، هزینه حمل و نقل خودروهای حامل کالاهای صادراتی و وارداتی بندر را افزایش می دهد.

ساخت راه دسترسی مستقیم به بندر نوشهر با هدف توسعه روزافزون اقتصادی و افزایش تبادلات تجاری به باور کارشناسان نیاز روز منطقه به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، این طرح در سال ۱۳۸۵ در سه مرحله به طول حدود ۲ کیلومتر مسیر رفت و برگشت با هدف برقراری ارتباط میان بندرخشکی واقع درحاشیه کمربندی با بندرنوشهر، شتاب بخشی در فرآیند تخلیه و بارگیری کالا، رفع معضل ترافیک شهری، ساماندهی تریلرهای حامل بار در بندر خشک، رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال مصوب شد که متاسفانه به علت مسائل زیست محیطی و کمبود اعتبارعملیاتی نشد.

در یکم آذر ماه سال ۱۴۰۰ هم پس از سال ها کش و قوس های اداری سرانجام موضوع عملیاتی شدن این طرح با تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان مطرح و رسانه ای شد و در آن نشست معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی وقت وعده داد این طرح باید مدت سه سال به سرانجام برسد که چنین نشد.

خطیب جمعه موقت نوشهر در بخش دیگری با بیان این که مدتی است که شورای شهر نوشهر از اکثریت افتاده و شهرداری نیز با سرپرستی اداره می شود، یادآور شد: آقای استاندار و فرماندار شهرستان از اختیارات قانونی خود برای رفع مشکل این نهاد مردمی استفاده کنید، تا کی باید شهر نوشهر به امان خدا رها شده باشد؟

آل حبیب تصریح کرد : بسیاری از خیابان های شهر نوشهر وضعیت نامناسبی دارند شورای شهر باید برای حل این مشکلات از فرهیختگان مشورت بگیرد ، با پول مردم دارید کارهای عمرانی شهری انجام می دهید باید در هزینه کرد آن توجه کنید و این ها بیت المال است.

وی در ادامه سخنانش به جنگ غزه اشاره و اضافه کرد : دشمن با وقاحت تمام به اسراییل اشغالگر کمک و حمایت می کند و سران کشورهای عربی همچنان دست روی دست گذاشتند و واکنشی نشان نمی دهند و چشم ها را بستند اما پیروزی قطعی در این جنگ با مردم فلسطین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha