۲۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری استان اردبیل ذخیره‌سازی شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در ۲ سال اخیر بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری این استان ذخیره‌سازی شده است.

محمود قلی‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای سازه‌های آبخیز علاوه بر ذخیره‌سازی آب منجر به مهار سیلاب و فرسایش خاک در استان شده و تلاش داریم با تامین اعتبارات لازم سازه‌های آبخیز را در نقاط سیل‌خیز استان احداث کنیم.

وی اختصاص اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های آبخیز استان را ضروری دانست و گفت: مقرر است در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت‌های سیلاب و همچنین تکمیل طرح‌های آبخیزداری استان تصویب و تخصیص شود که در صورت تامین و تصویب این میزان اعتبار، حوضه‌های آبخیز خسارت‌دیده از سیلاب و تکمیل طرح‌های آبخیز مرمت خواهد شد.

قلی‌زاده با بیان اینکه برای اجرا و تکمیل طرح‌های در دست اجرای آبخیزداری ۲ هزار میلیارد ریال نیاز است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر بیش از ۹۰۰ سازه مکانیکی آبخیزداری در این استان اجرا شده است.

پنج طرح منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل آماده افتتاح است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه در دهه فجر امسال پنج طرح آبخیزداری با اعتبار بیش از ۶۵ میلیارد ریال در استان افتتاح می‌شود، افزود: این طرح‌ها شامل اجرای عملیات آبخیزداری، مدیریت روان آب‌های سطحی و کنترل سیلاب بوده که در شهرستان‌های سرعین، کوثر، گرمی، اصلاندوز و اردبیل اجرا شده است.

وی ادامه داد: این طرح‌ها با هدف کنترل سیل و رسوب، تقویت پوشش گیاهی، تقویت آب چشمه‌‎ها و قنوات، کاهش اثرات خشکسالی و تقویت سفره‌ آب‌های زیرزمینی اجرایی شده‌ که با افتتاح آنها ۴۵۰ نفر از مزایای این طرح‌ها در پنج روستای استان بهره مند خواهند شد.

قلی‌زاده با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: امیدواریم با مشارکت مردم در اجرای این طرح‌ها گام بلندی در راستای ارتقای سطح منابع طبیعی و آبخیزداری برداریم.

استان اردبیل ۹۰۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha