مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه: برخی از قوانین با نیاز جامعه ایثارگران سنخیت ندارد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: برخی از قوانین مرتبط با جامعه ایثارگری از جمله در بخش بیمه و درمان سنخیتی با نیازهای این جامعه ندارد و باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «خسرو شهیدی» روز چهارشنبه در همایش حقوق شهروندی و ایثار که به آسیب شناسی قوانین حوزه ایثارگران اختصاص داشت؛ افزود: نقص هایی در اجرای حق و حقوق جامعه ایثارگران در چارچوب قوانین وجود دارد که باید با کار کارشناسی آسیب شناسی و برطرف شود.

وی عدم سنخیت و یا نامتناسب بودن برخی از قوانین با نیازهای جامعه ایثارگری را از جمله این قوانین برشمرد و با اشاره به خدمات حوزه درمانی به ایثارگران گفت: باید آسیب شناسی شود که این قوانین تا چه حد اجرایی می شود و آیا آن چیزی که بنام قانون آمده با نیاز ایثارگران در مسائل درمانی با شاخص هایی که تعریف شده همخوانی دارد و در دیگر موارد و مشکلات هم به همین ترتیب.

شهیدی همچنین به موانعی اجرایی قوانین مرتبط به این حوزه اشاره کرد که موجب ایجاد آسیب در ارایه خدمات به جامعه ایثارگران شده و گفت: بخشی از این موانع اجرای قوانین به بنیاد شهید مرتبط است که این نهاد موظف است در چارچوب همان قانون پیگیری و آنها را مرتفع سازد، اما بخشی دیگر از این موانع در دستگاه اجرایی است که باید آسیب شناسی و رفع مشکل شوند.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برخی از قوانین مربوط به جامعه ایثارگران دچار ضعف، نقص و عیب هستند که باید اصلاح شوند به همین خاطر در این همایش ها باید آنها را با نگاه کارشناسی اصلاح و به مرکز منتقل کنیم تا در یک جمع بندی در مجلس شورای اسلامی رفع شود.

شهیدی، اصلی ترین آسیب را عدم اطلاع بسیاری از جامعه ایثارگران با قوانین مرتبط با حق و حقوق خودشان اعلام کرد و گفت: بسیاری از جامعه ایثارگری از حق و حقوق خود بی اطلاع هستند و برای همین دچار مشکل می شوند.

یلدای خونین شهر کرمانشاه در سال ۶۵

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به شب یلدا که شب خاص ایرانی ها برای جشن و دور هم جمع شدن به مناسبت طولانی ترین شب سال است؛ گفت: در ۳۰ آذر سال ۶۵، در شب یلدا آن سال شهر کرمانشاه با ۱۲ فروند هواپیمای جنگی رژیم بعث عراق بمباران شد و این شهر بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم کرد و باید یاد و خاطره این یلدای خونین را گرامی بداریم.

شهیدی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه در طول جنگ تحمیلی بیش از هزار و ۱۵۰ بار بمباران شد؛ یاد و خاطره تمام شهدای استان کرمانشاه را گرامی داشت.

قرائت قرآن کریم، سرود ملی، خواندن وصیت نامه شهید ذبیح الله کرمی و نشست کارشناسی از جمله دیگر برنامه های این همایش بود.

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha