کرمانشاه میزبان هفت شهید گمنام

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۱۴۲ شهید گمنام مهمان استان کرمانشاه هستند و قرار است از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ آذر نیز هفت شهید دیگر در این استان تدفین شوند.

سردار بهروز خوشبخت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۲۰ نقطه در استان آمادگی خود را برای تدفین این شهدا اعلام کرده اند و بعد از کارشناسی‌ های صورت گرفته ۱۵ نقطه حائز شرایط لازم، شناسایی و در جلسه کمیسیون استانی ۱۱ نقطه مصوب و به تهران ارسال شد که در نهایت هفت نقطه در استان کرمانشاه برای مراسم تدفین شهدای گمنام تعیین شد.

وی ادامه داد: ستاد مراسم تشییع ۲۸۰ شهید گمنام در ستاد کل نیروهای مسلح کشور تشکیل شده و نظیر همین ستاد نیز در استانداری کرمانشاه به ریاست استاندار و دبیری اداره‌ کل حفظ آثار در راستای برنامه‌ریزی‌های لازم برای تشییع و تدفین شهدای گمنام مهمان استان برگزار شد.

سردار خوشبخت گفت: پیکر مطهر یکی از این شهدا در تاریخ ۲۶ آذرماه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در استانداری کرمانشاه، شهید دیگر ساعت ۹ صبح ۲۷ آذرماه در دانشگاه فرهنگیان، یک شهید ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه ۲۷ آذرماه‌ در دانشگاه صنعتی، شهید بعدی ساعت ۹ صبح ۲۸ آذرماه در مرکز پشتیبانی ستاد سپاه حضرت نبی اکرم(س) استان، یک شهید ساعت ۱۱ در تاریخ ۲۸ آذرماه در مرکز آموزشی کربلا، شهید بعدی ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه ۲۸ آذرماه در ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه و آخرین شهید نیز دیگر در اسلام آبادغرب بخش حمیل تدفین خواهند شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: آیین تشییع و تدفین ۲۸۰ شهید گمنام (۱۱۰ شهید در تهران و ۱۷۰ شهید دیگر در مراکز استان‌ها) به صورت سراسری و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

وی ادامه کرد: همزمان با سراسر کشور، مراسم تشییع شهدای گمنام در شهر کرمانشاه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح روز یکشنبه ۲۶ آذرماه از میدان آیت‌الله کاشانی به سمت مسجد جامع برگزار و حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز سخنران این مراسم است.

سردار خوشبخت با بیان اینکه مراسم وداع با شهدا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب ۲۵ آذرماه در حسینیه حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد، افزود: در سطح استان کرمانشاه ۴۲ یادمان شهدا در مناطق عملیاتی و در سطح شهرستان‌ ها وجود دارد که یک مکان معنوی و محل زیارت برای مردم محسوب می‌شوند.

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha