۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۷
کد خبر: 85325840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی در ساوه گشایش یافت

ساوه - ایرنا - نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی ساوه که در آن هنرمندان این عرصه آثار خود را به معرض دید و فروش شهروندان گذاشتند، به مناسبت شب یلدا در محل تالار فرهنگ و ارشاد این شهر آغاز به کار کرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوه روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فنی و حرفه ای ساوه در ۲ بخش صنایع دستی و هنرهای تجسمی از امروز ۲۷ آذر تا چهارم دی سال جاری پذیرای علاقه مندان به این هنرها است.
رضا ایاز با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۶۰ هنرمند شهرستان آثار خود را به نمایش گذاشته اند افزود: ۴۵ هنرمند حوزه صنایع دستی ساوه در قالب ۴۵ غرفه و ۱۵ هنرمند هنرهای تجسمی شهرستان نیز در قالب پنج غرفه تولیدات و آثار خود را در تالار فرهنگ و ارشاد شهرستان به نمایش گذاشته اند.
وی اضافه کرد: هنرمندان صنایع دستی در رشته های فرش، گلیم و نمدبافی، میناکاری روی فلزات، خیاطی، عروسک بافی و طراحی لوگو و هنرمندان هنرهای تجسمی نیز در رشته های گرافیک، نقاشی، طراحی و حجم در این نمایشگاه با آثار خود حضور دارند.
وی گفت: در این نمایشگاه هنرمندان هر ۲ بخش از سوی فنی و حرفه ای در دوره های بازاریابی و تبلیغات اموزش داده می شوند.
هم اکنون در این شهرستان ۴۵۰ هنرمند ثبت شده در ۵۰ رشته صنایع دستی فعال هستند که طی سال های گذشته همه آنان از تسهیلات حمایتی و برخی نیز از بیمه اجتماعی بهره مند هستند.
شهرستان ساوه دارای ۴۳۰ اثر تاریخی شناسایی شده بوده که تاکنون ۱۳۰ مورد از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha