۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۴
کد خبرنگار: 1162
کد خبر: 85328306
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

یلدای مهدوی در زرندیه

۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۴
کد خبر: 85328306
یلدای مهدوی در زرندیه

ساوه - ایرنا - خیران زرندیه‌ای به مناسبت شب چله در قالب طرح یلدای مهدوی به کمک یک هزار و ۶۰۰ خانواده محروم شتافتند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه زرندیه روز چهارشنبه در آیین توزیع یک هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی ویژه شب یلدا اظهار کرد: آخرین شب ماه پاییز یکی از سنت های دیرینه ایرانی اسلامی برای صله رحم است که در چند سال گذشته خیران با همت بسیج سازندگی در قالب طرح یلدای مهدوی به کمک نیازمندان می شتابند.
حجت الاسلام حسین ابراهیمی با بیان اینکه کمک به فقرا و تقسیم سفره‌ها با آنان از بهترین حسنات این سنت دیرینه است افزود: خانواده ها با جمع شدن دور هم در آیین یلدا و کمک به فقرا برکت سفره های خود را افزایش خواهند داد.
وی ادامه داد: انتظار می رود سایر خیران و افراد توانمند نیز در این وضعیت اقتصادی کشور باید به فکر تامین نیازهای قشر مستضعف هم باشند تا برای قیامت هم ذخیره اخروی کسب کنند.
سرهنگ محسن صادقی فرمانده سپاه ناحیه زرندیه هم در این آیین گفت: برای تهیه یک هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی ویژه شب یلدا سه میلیارد و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی با بیان اینکه این اعتبار به همت بسیج سازندگی شهرستان و با حمایت خیران تامین شده است افزود: این بسته ها متشکل از میوه و مواد غذایی بوده که امشب توسط بسیجیان پایگاه های مقاومت در بین نیازمندان شهری و روستایی توزیع می شود.
جشن یلدا یکی از اصیل‌ترین و ارزشمندترین آموزه‌های سنتی در باورهای سنتی ایرانیان باستان است که حامل نمایش دقیق و ماندگاری از غنای فرهنگ و آداب و سنن ایرانیان است. از آیین‌های رایج و معروف و مرسوم شب یلدا می‌توان به آتش روشن کردن، قصه گویی ریش سفیدان و بزرگان، خوردن تنقلات و تفآلی بر حافظ اشاره کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha