۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85322900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۲ درصد فلسطینیان از عملیات توفان الاقصی حمایت کردند

گنبدکاووس- ایرنا- امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به حمایت ۷۰ درصد فلسطینیان اهل غزه و کرانه باختری از عملیات توفان الاقصی، گفت: ۷۰ روز مقاومت علیه حملات سنگین رژیم غاصب صهیونیستی، مظلومیت مردم غزه را به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته گنبدکاووس اظهار کرد: مقاومت مردم غزه در مقابل حملات رژیم صهیونیستی وجدان خفته دنیا را بیدار کرده است.

وی افزود: هر هفته بر تعداد شهدا از جمله کودکان و زنان ساکن در نوار غزه بر اثر حملات رژیم غاصب صهیونیستی و همدستانش از جمله آمریکا افزوده می شود اما مردم فلسطین با حمایت از عملیات توفان الاقصی این مقاومت را برای خود افتخار می دانند.

امام جمعه گنبدکاووس گفت: با انجام عملیات توفان الاقصی مردم اسرائیل به این نتیجه رسیدند که دولتشان در شرایط ویژه توان دفاع از آنان را ندارد به عبارتی ارکان جامعه صهیونیستی از هم پاشیده است و با تنفس مصنوعی آن را زنده نگه داشتند.

حجت الاسلام ترابی تکمیل محاصره دریایی رژیم صهیونیستی با ایستادگی شجاعانه کشورهای عربی به مثل یمن را برای دشمن بسیار سخت دانست و بیان کرد: شرایط فعلی و حمایت آمریکا از جنایات رخ داد در نوار غزه طبق اعلام رسمی خبرگزاری ها جمعیت زیادی مردم را از رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا متنفر کرده است.

وی ادامه داد: آمریکا ۴۰ کشور را دعوت کرد با محوریت مرکز فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در منطقه جمع شوند و تجمع دریایی را علیه یمن شکل دهند اما به دلیل قدرت ایران و یمن تا امروز فقط ۲ کشور فرانسه و انگلیس به این درخواست پاسخ دادند و این نشان از اقتدار نظامی ایران حتی در آن سوی مرزها دارد.

امام جمعه گنبدکاووس با گرامیداشت ۲۷ آذرماه به عنوان سالروز شهادت شهید مفتح که روز وحدت حوزه دانشگاه نام گذاری شده است، گفت: امیدواریم هم حوزه ها و هم دانشگاه ها این روز را مهم بشمارند و فضایل وحدت و آثار برکات آن به ویژه در گام دوم انقلاب اسلامی را بیش از پیش برای جوانان مطرح کنند.

حجت الاسلام ترابی از برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام صبح فردا در گنبدکاووس خبر داد و ابراز امیدواری کرد: مردم ولایی شهرستان بار دیگر با حضور پرشور خود در صحنه باعث بیشتر شدن شور معنوی این مراسم شوند.

۷۲ درصد فلسطینیان از عملیات توفان الاقصی حمایت کردند

وی با گرامیداشت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، افزود: حضور در مراسمی که به نام امیر مومنین(ع) و فرزندان ایشان باشد برای همگان اجر و برکات فراوانی به همراه دارد.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به نزدیکی شب یلدا، بیان کرد: اسلام بر آنچه از رسوم ملی که در راستای سبک زندگی شهدایی، عاطفی و پشتیبانی از خانواده و افزایش رفت و آمدها و احوال پرسی ها و دور شدن از قهر باشد، تایید کرده است و امیدواریم عیب و نقص ها در این رسومات کنار گذاشته شود.

حجت الاسلام ترابی شهادت ۱۱ نفر از نیروهای انتظامی در حمله تروریستی به شهرستان راسک در سیستان و بلوچستان را محکوم و به خانواده این شهدا تسلیت عرض کرد و گفت: دشمن با این گونه اقدامات تلاش دارد که تمرکز کشور را از جنگل حق علیه باطل در غزه دور کند.

انجام غربالگری سلامت برای ۴۵ هزار نفر از مردم گنبدکاووس

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس هم در جمع نمازگزاران بیان کرد: پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت به‌منظور تکمیل پرونده سلامت الکترونیک افراد بالای ۱۸ سال از ۲۰ آبان امسال شروع و تا ۱۵ دیماه سال جاری ادامه دارد.

دکتر فرهاد بدیعی با اشاره به اینکه دیابت و فشار خون بدون علامت است و پیشرفت آنها می تواند باعث بیماری های دیگری شود، افزود: تا قبل از اجرای پویش ۶ هزار بیمار فشارخونی و ۱۴ هزار بیمار دیابتی در گنبدکاووس شناسایی شده بود.

وی ادامه داد: ۲۵۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در گنبدکاووس داریم که تاکنون ۴۵ هزار نفر از آنان مورد غربالگری در این پویش قرار گرفتند و در نهایت هزار و ۲۰۰ بیمار دیابتی و ۲۵۰ بیمار فشار خونی تشخیص داده شدند.

بدیعی بابیان اینکه افراد مشکوک به این ۲ بیماری جهت سیر مراحل درمان به مراکز درمانی معرفی شدند، از تمامی افراد بالای ۱۸ سال گنبدکاووس خواست برای ارتقای سلامت خود و خانواده در پویش ملی سلامت و غربالگری فشارخون و دیابت شرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha