۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85322787
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مواضع دوپهلوی نخست وزیر پاکستان در بحث موجودیت رژیم صهیونیستی

اسلام‌آباد- ایرنا- نخست وزیر موقت پاکستان که کشورش موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی را برسمیت نمی‌شناسد و هیچ رابطه دیپلماتیک با این رژیم ندارد، به‌تازگی اظهارات جنجال برانگیزی را درباره احتمال چرخش اسلام‌آباد از مواضع سنتی خود در قبال اسرائیل مطرح کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان، در مصاحبه‌ای با یک شبکه پاکستانی مدعی شد که راه حل «تشکیل دو کشور» بحثی است که جامعه جهانی آن را مطرح کرده و پاکستان نقشی در تبیین یا پیشبرد این طرح ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که بنیانگذار فقید پاکستان (قائد اعظم) در زمان تشکیل این کشور حمایت بی قید و شرط پاکستان از فلسطین را اعلام و اسرائیل را یک رژیم نامشروع عنوان کرده بود، اظهار داشت: سناریوی بین المللی دگرگون شده و «قباحتی» نیست اگر بخواهیم مغایر با اندیشه‌های بنیانگذار پاکستان تصمیمی اتخاذ کنیم.

وی به زعم خود گفت که سخن گفتن از تصمیمی متفاوت با سیاست بنیانگذار فقید پاکستان هرگز کفرگویی نیست.

اظهار نخست وزیر دولت موقت پاکستان با واکنش تند رهبران سیاسی و مذهبی این کشور همراه شده است. برخی از چهره‌های پاکستانی وی را به شدت سرزنش کرده و گفتند که چنین سخنانی به مثابه خیانت به آرمان‌های مردم پاکستان و پشت کردن به مساله حساس فلسطین است.

مردم مسلمان پاکستان در کنار احزاب و گروه‌های مذهبی از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه، ضمن اعلام همبستگی با فلسطین و حمایت از عملیات رزمندگان مقاومت فلسطین علیه دشمن صهیونیستی، همواره خواستار گام‌های جدی دولت اسلام‌آباد در حمایت از فلسطین به ویژه پشتیبانی دفاعی و مالی از رزمندگان مقاومت فلسطین شده‌اند.

برخی از رهبران از احزاب پاکستانی نیز به تازگی با سفر به دوحه با رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار و حمایت قوی خود از جنگ غزه علیه صهیونیست‌ها اعلام کردند.

رهبران سیاسی پاکستان تاکید دارند که این کشور یک سیاست سنتی و پایدار در حمایت از فلسطین دارد و این رویکرد از دیرباز ادامه داشته و این کشور با تبعیت از اندیشه‌های محمدعلی جناح بنیانگذار فقید پاکستان (معروف به قائد اعظم) هرگز رژیم نامشروع صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha