موانع سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری اردبیل احصا می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از اجرای طرح آسیب‌شناسی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به منظور تسهیل شرایط کار بخش خصوصی و سرمایه گذاران خبر داد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نگار سریع‌الاطلاق روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: آسیب‌شناسی سرمایه‌گذاری با ارزیابی بیش از ۲۰۰ تقاضا یا طرح فعال، در حال انجام است.

وی افزود: طرح‌هایی که موافقت اصولی گرفته‌اند و نتوانسته‌اند مجوز ایجاد دریافت کنند و طرح‌هایی که مجوز ایجاد دریافت کرده‌اند اما به مرحله بهره‌برداری نرسیده‌اند بررسی می‌شود تا مشکلات مسیر دریافت استعلامات از ادارات مختلف و طولانی شدن روند سرمایه‌گذاری احصا و رفع شود.

وی ادامه داد: این آسیب‌شناسی می‌تواند نقشه راه خوبی جهت تسهیل روند و رفع موانع سرمایه‌گذاری باشد و با توجه به قول مساعد استاندار اردبیل برای برگزاری ماهانه کارگروه ویژه گردشگری، مشکلات مسیر سرمایه‌گذاری گردشگری پس از احصا در این کارگروه طرح خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به تاثیر درگاه ملی مجوزها در روند سرمایه‌گذاری، گفت: با توجه به ایجاد درگاه ملی مجوزها و کاهش مدارک مورد نیاز صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری، زمان صدور مجوزها به حداقل رسیده است.

سریع‌الاطلاق با ضروری دانستن مطالعات پژوهش محور در این حوزه افزود: در مواقعی شناخت موانع موجود بر مسیر توسعه و پیش‌بینی راهکار برای حل آنها می‌تواند در تسریع تحقق اهداف مفید واقع شود.

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در شمال غرب ایران واقع شده و از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha