۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 937
کد خبر: 84954475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ فقره موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری اردبیل صادر شد

اردبیل - ایرنا - معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از صدور ۱۱ فقره موافقت اصولی تاسیسات گردشگری در آبان ماه امسال خبرداد.

به گزارش ایرنا ، نگار سریع‌الاطلاق روز یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجوزها شامل سه مجموعه بوم‌گردی، سه سفره‌خانه سنتی، دو مجتمع گردشگری، دو محوطه گردشگری و یک هتل سه ستاره تاسیساتی است.

وی ادامه داد: این تاسیسات در شهرستان‌های اردبیل، سرعین، مشگین‌شهر، خلخال، پارس‌آباد و بیله‌سوار موافقت اصولی دریافت کرده‌اند و این پراکندگی جغرافیایی از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران برای فعالیت در حوزه گردشگری سراسر استان اردبیل خبر می‌دهد.

سریع‌الاطلاق افزود: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این پروژه‌ها بیش از ۳۱۷ میلیارد تومان است و انتظار می‌رود با ایجاد این تاسیسات زمینه اشتغال‌ ۱۷۷ نفر فراهم شود.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کنند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha