ثبت ۳۸۰ اقدام و ایده مردمی در طرح ملی "شهریاران" لرستان

خرم آباد - ایرنا - دبیر رویداد ملی شهریاران و دستیار استاندار لرستان در امر مردمی سازی دولت گفت: ۳۸۰ اقدام و ایده مردمی از ابتدای آذرماه که شروع ثبت ایده ها در طرح ملی "شهریاران" بوده تاکنون ثبت و مهلت ثبت ایده ها و اقدامات تا پایان آذرماه نیز تمدید شده است.

مهرداد لک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون شهرستان های چگنی و سلسله نسبت به سایر شهرستان های استان در اجرای این طرح پیشرو بوده اند و انتظار می رود با توجه به مهلت محدود، سایر شهرستان ها نیز اقدامات لازم را صورت دهند.

وی با اشاره به استقبال لایه های مختلف اجتماعی در ثبت ایده های خود افزود: تاکنون برخی مدیران کل استان از جمله صدا و سیما، دفتر جذب و سرمایه گذاری، اساتید دانشگاهی و رییس بنیاد ملی نخبگان ایده های خود را ثبت کرده اند، ضمن اینکه استاندار در چندین دوره نیز برای اطلاع رسانی و اقدام نسبت به ثبت ایده ها فراخوان عمومی داده است.

دبیر رویداد ملی شهریاران یادآور شد: یکی از اقدام‌های ارزشمند دولت سیزدهم طرح ملی "شهریاران" برای تحقق مردمی سازی امور است که این طرح توسط رییس جمهور در اولین اجلاسیه ملی مردمی سازی دولت در بیست و هشتم مردادماه رونمایی شد.

لک با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در ابتدای خردادماه سال ۹۸ دیداری با دانشجویان داشتند، تاکید کرد: ایجاد یک حرکت عمومی در کشور ذیل بیانیه گام دوم انقلاب در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت که نیاز به تمرکز، برنامه کار، ارایه راهکار، برنامه ریزی و هدایت دارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری پیدا کردن راهکار و برنامه ریزی را بر عهده جریان حلقه های میانی واگذار کرد، اضافه کرد: مقام معظم رهبری یا دولت و دستگاه های زیرمجموعه در این طرح حلقه های میانی نیستند، بلکه مجموعه هایی از خود ملت است.

به گفته دستیار استاندار لرستان در امر مردمی سازی دولت مخاطب اصلی این طرح ملی، حلقه های میانی است که شامل نخبگان، جوانان و مسوولان صاحب ایده و فکر، فعالان جهادی و سازمان‌های مردم نهاد هستند و می‌توانند ایده‌ها و اقدامات شاخص خود در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و درمان و کشاورزی را ارایه دهند.

لک تصریح کرد: در واقع هرکسی که بتواند ایجاد برنامه و ارایه راهکار برای وارد کردن مردم به عرصه مدیریتی داشته باشد، حلقه میانی است که گاهی می تواند یک فرد و گاهی یک مجموعه باشد.

وی به ذکر مثال هایی در این خصوص پرداخت و بیان کرد: گروه های جهادی همچون" امام رضایی" ها در سیل سال ۹۸ با حضور در میان مردم و کمک به رفع مشکلات آنها توانستند نقش یک حلقه میانی را ایفا کنند و گاهی هم یک فرد به عنوان حلقه میانی بستری ایجاد می کند که مردم وارد میدان شده و نقش آفرینی کنند که نمونه بارز این فرد امام خمینی (ره) بود که توانست مردم را وارد عرصه مدیریتی نماید.

دبیر رویداد ملی شهریاران اضافه کرد: در رویداد ملی "شهریاران" به دنبال این هستیم دولت وظایفی را که برعهده دارد، توسط حلقه های میانی به مردم بسپارد.

لک با اشاره به طراحی سایت شهریاران برای ثبت ایده های مردمی عنوان کرد: سایت رویداد ملی "شهریاران" اردیبهشت ماه امسال در اولین اجلاسیه مردمی سازی در ۲ قسمت ایده ها و اقدامات توسط آیت الله رییسی رونمایی شد.

ثبت ۳۸۰ اقدام و ایده مردمی در طرح ملی "شهریاران" لرستان

وی افزود: در این طرح به دنبال شناسایی، الگونمایی، ارزیابی، تجلیل، شتاب دهی و حمایت از ایده ها و فعالیت های پایه هستیم که متعلق به مسوولان و حلقه های میانی است و مقرر شده اقداماتی که طی ۲ سال گذشته متعلق به دولت بوده و منجر به میدان آوردن مردم شده است، شود.

دبیر رویداد ملی شهریاران با بیان اینکه نیروی انسانی و منابع در کشور محدود بوده و حجم کار بالا است، افزود: طرح ملی "شهریاران" می تواند گام مهمی در راستای حل مسایل و برون سپاری کارها به مردم است.

لک با دعوت از مردم و مسوولان و نخبگان برای ثبت ایده های خود در سایت ملی شهریاران تصریح کرد: از تمامی مردم، مسوولان، نخبگان و جوانان صاحب فکر و ایده دعوت می شود ایده هایی را که برای حل مسایل جامعه دارند از سطح ملی تا محلی ارایه دهند تا دولت پشتیبانی و مانع زدایی کند.

وی عنوان کرد: ایده ها و اقدامات پس از جمع آوری در کمیته داروی که متشکل از حلقه های میانی، نخبگان، متخصصان ایده و جمعی از مسوولان مربوطه است در کمیته داوری بررسی و در سطح ملی و استانی تجلیل می شوند، همچنین ایده هایی که قابلیت اجرایی شدن داشته باشند به عرصه شتاب دهی و اجرا وارد می شوند.

وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت ایده ها تا پایان آذرماه تمدید شده است، تاکید کرد: از تمامی حلقه های میانی و مسوولان دعوت می کنیم نسبت به ثبت ایده و اقدامات اثرگذار خود در راستای حل مسایل تخصصی محلی و ملی در پایگاه اینترنتی شهریاران اقدام نمایند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha