محاکمه اعضای گروهک تروریستی منافقین/رد خونی که پاک نمی‌شود

تهران - ایرنا - اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران که با عنوان پوسیده‌ترین گروهک تروریستی از دهه ۶۰، داعش‌وار همواره سعی بر اقدامات خرابکارانه علیه ملت ایران داشته و در حافظه تاریخی جنایات آنها ثبت شده است، اکنون پای میز محاکمه آمده‌اند.

گروه جامعه ایرنا - جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۵ سال گذشته، یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم بوده و هست و گروهک‌های تروریستی که در رأس آنها منافقین قرار دارند، همه اقشار جامعه را از زن و مرد، کودک و پیر و جوان مورد هدف قرار داده‌اند و دستشان به خون ۱۷ هزار انسان بی‌گناه در ایران آلوده است اما طنز تلخ این است که سران این گروهک جانی و خطرناک، همواره چهره حقوق بشری به خود گرفته و خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کنند و به جای اینکه در مقام متهم و پاسخگویی قرار داده شوند مورد حمایت‌های دولت‌های مدعی حقوق بشر هم واقع شده‌اند و در حالی که اعمال آنها مشمول زمان شده اما آثار و پیامدها و زخم‌هایی که بر جامعه زدند، همچنان باقیست.

کارنامه سیاه داعشی‌های دهه ۶۰

کارنامه جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین، تاریخی سیاه و ضد بشری را روایت می‌کند و سند قتل عام بیش از ۱۷ هزار غیرنظامی ایرانی است و در حالی که اقدامات داعشی‌ها در سالیان اخیر برای جهانیان هولناک و مصداق بارزی از اعمال تمام عیار تروریستی است اما منافقین در برهه‌های زمانی مختلف مصادیق وحشیانه‌تری از جنایت علیه بشریت را از خود نشان دادند. در ادامه بخشی از مهمترین جنایت‌های آنها اشاره شده است:

کشتار شهروندان بی‌گناه ایرانی: براساس آمارهای موجود بیش از ۱۷ هزار شهروند ایرانی قربانی اقدام‌های تروریستی منافقین شدند؛ بمب‌گذاری در راه‌آهن تهران، بمب‌گذاری در حرم امام رضا(ع)، بمب‌گذاری در خودروها و خیابان‌های شهرهای مختلف از تهران تا شیراز از اهواز تا قم از اصفهان تا همدان بخشی از جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین علیه شهروندان ایرانی هستند و سن قربانیان کشتارهای هدفمند و برنامه ریزی شده منافقین از ۸ ماه تا ۸۶ سال است؛ این نشان می‌دهد که منافقین همان گونه که بارها اعلام کردند، برای دستیابی به اهداف نامشروع خود ابایی از جنایت علیه هیچ قشری از ایرانیان ندارند.

ترور شخصیت‌های برجسته ایرانی: در کارنامه این گروهک تروریستی فهرست بلندی از ترور شخصیت‌های سیاسی، علمی و مذهبی ایران وجود دارد؛ ترور ۷۲ نفر از شخصیت‌های سیاسی کشورمان با انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی، ترور ناکام مقام معظم رهبری، ترور شهیدان رجایی و باهنر، ترور آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله قدوسی و آیت‌الله مدنی، ترور صیاد شیرازی و ترور دانشمندان هسته‌ای از دیگر اقدام‌های تروریستی این گروهک است.

همکاری با صدام علیه ایران: گروهک تروریستی منافقین در سال‌های جنگ رژیم بعث عراق علیه کشورمان به همکاری با صدام پرداخته و در جنایت‌های او علیه کشور و مردم شریک شدند؛ البته آن‌ها با صدام در سرکوب شیعیان عراق نیز همکاری داشتند و حتی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران و پایان جنگ ایران و عراق، این گروهک تروریستی دست به اقدام نظامی زدند و در عملیات مرصاد، شکست مفتضحانه‌ای در کارنامه خود به ثبت رساندند.

تلاش برای آشوب و تنش‌آفرینی در ایران: گروهک تروریستی منافقین پس از آنکه دست رد مردم ایران را در خرداد ۱۳۶۰ مشاهده کرد، با آشوب‌آفرینی نقاب از چهره برداشت و ماهیت خود را آشکار کرد و از آن زمان تاکنون به دفعات برای ایجاد آشوب و اغتشاش اقدام کرد.

تلاش برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران: گروهک تروریستی منافقین در مسیر رویکرد ایران‌ستیزانه و منافقانه خود با گروه‌ها، شخصیت‌ها، سازمان‌ها و دولت‌های مختلفی همکاری کرد تا به زعم خود بر حجم و شدت تحریم‌های ضد ایرانی بیفزاید.

ارتباط منافقین با سازمان‌های جاسوسی غربی: گروهک تروریستی منافقین در راستای رویکرد ایران‌ستیزانه خود با سازمان‌های جاسوسی کشورهای مختلف همکاری می‌کند؛ تاکنون مدارک متعددی دال بر همکاری منافقین با سازمان‌های جاسوسی فرانسه و آمریکا به دست آمده است.

مروری بر اقدام‌های گروهک تروریستی منافقین به خوبی نشان می‌دهد که اصول آنان کاملا منطبق با موضوع جنایت علیه بشریت و در تضاد با قوانین حقوق بشری و بین‌المللی است.

محاکمه بزرگ در راه است

دادگاه کیفری یک استان تهران مرداد امسال از محاکمه بزرگ خبر داد و با انتشار یک آگهی عمومی در روزنامه‌های کثیر الانتشار، از اعضای متواری سازمان مجاهدین خلق معروف به منافقین خواست وکیل قانونی خود را به این دادگاه معرفی کنند تا در فرایند رسیدگی به پرونده‌ای که برای آنها تشکیل شده است از این افراد دفاع شود.

بیشتر بخوانید:

محاکمه بزرگ در راه است/منافقین وکلای خود را به دادگاه تهران معرفی کنند

گروهک‌های تروریستی یک به یک پای میز محاکمه می‌آیند

در همین رابطه نهم مرداد نیز حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه با تاکید براینکه پرونده‌های گروهک‌های تروریستی باید به سرانجام برسد، گفت: رسیدگی به پرونده‌های عقب‌مانده‌ گروهک‌هایی که در اوایل انقلاب علیه مردم و کشور مرتکب جنایات شدند یکی از دستورکارهای این دوره قوه قضاییه است و گروهک‌های تروریستی یک به یک پای میز محاکمه می‌آیند.

رئیس قوه قضاییه افزود: گروه و ستادی را مأمور و موظف کرده‌ایم تا برخی پرونده‌های عقب‌مانده به‌خصوص پرونده‌های گروهک‌هایی را که در اوایل انقلاب علیه اقشار و طبقات مختلف مردم و کشور دست به جنایات می‌زدند، به سرانجام برسانند.

محسنی‌اژه‌ای اظهار داشت: به این گروه و ستاد تکلیف کرده‌ایم که در رسیدگی‌های خود ضمن رعایت قانون و اتخاذ تدبیر، درک درستی را در قبال جنایات این گروهک‌ها در مقطع زمانی اوایل انقلاب داشته باشند و این قبیل موضوعات را لحاظ کنند که این گروهک‌ها چه جنایاتی را علیه کودکان و زنان روا می‌داشتند و مردم عادی را هدف قرار می‌دادند و با دشمن متجاوز و متخاصم نیز همراهی و هماهنگی داشتند و به او اطلاعات می دادند.

در دولت سیزدهم با پیگیری‌هایی که انجام شد و بر اساس دعوتی که وزارت اطلاعات انجام داد، اسناد مربوط به جنایت‌های منافقین جمع آوری و حدود ۱۰۰ پرونده از منافقین به قوه قضاییه ارسال شده است

پیگیری دولت سیزدهم برای محاکمه منافقین

محمد دهقان معاون حقوقی رییس‌جمهور نیز درباره پیگیری‌های دولت در محاکمه منافقین اعلام کرد که در دولت سیزدهم با پیگیری‌هایی که انجام شد و بر اساس دعوتی که وزارت اطلاعات انجام داد، اسناد مربوط به جنایت‌های منافقین جمع آوری و حدود ۱۰۰ پرونده از منافقین به قوه قضاییه ارسال شده است، امیدواریم آرای قانونی علیه جریان منافقین صادر شود.

محاکمه اعضای گروهک تروریستی منافقین/رد خونی که پاک نمی‌شود

چه کسانی محاکمه می‌شوند؟

طبق اعلام دادگاه کیفری یک استان تهران، در دادگاه رسیدگی به جنایات منافقین ۱۰۴ عضو این گروهک و یک شخصیت حقوقی (سازمان مجاهدین خلق ایران) محاکمه خواهند شد.

طبق اعلام دادگاه کیفری یک استان تهران، در دادگاه رسیدگی به جنایات منافقین ۱۰۴ عضو این گروهک و یک شخصیت حقوقی (سازمان مجاهدین خلق ایران) محاکمه خواهند شد.

تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین)، مسعود رجوی، مریم قجر عضدانلو (معروف به مریم رجوی)، مهدی ابریشمچی، زهره اخیانی، فهیمه اروانی، مهدی براعی، مژگان پارسیایی، زهرا مریخی آهنگر کلایی، محمد علی توحیدی خانیکی، علی خدایی صفت، مهدی خدایی صفت، عباسعلی داوری فیضی پور آذر، سید مجید سید المحدثین، صدیقه حسینی، محمد طریقت منفرد، مهوش سپهری، قدسی خرازیان، مهناز سلیمانیان، محسن سیاه کلاه، مریم فضل مشهدی، بهشته شادرو، ژیلا دیهیم، ابوالقاسم رضایی، حمیرا حجتی امامی، محمود عطایی کاریزی، گلنار جواهری ساعتچی، مهریان حاجی نژاد، مرتضی اسماعیلیان مارنانی، دولت نوروزی منجیلی، زهرا بخشایی، محمد حیاتی، نیکو خائفی اشکذری، عذرا علوی طالقانی، جمیله ابریشم چی، محمود قجر عضدانلو، بدری پورطباخ و محمد جواد قدیری مدرسی از متهمان حاضر در این پرونده هستند.

فرهاد الفت، رویا احمدی موسوی، بهزاد نظیری، فرشته یگانه، معصومه بلورچی، یاسر جهان نژادی، فائزه خیاط حصاری محمدی، صالح رجوی، محمد سادات خوانساری، پرنیان سرآمد، حکیمه سعادت نژاد، حمیده شاهرخی امیری، ثریا شهری، پروین صفایی، محمود فخارزاده، عشرت محبت کار، علیرضا معدنچی، عباس میناجی مقدم، حمیدرضا اسحاقی، علیرضا امام جمعه، اسدالله اوسطی، فاطمه آدرسی، مصطفی آسیفی، زهره بنی جمالی، محمود بنی هاشمی، اسدالله بهرامی، علیرضا بهرامی، عزیز اله پاک نژاد، مهرافروز پیکر نگار، مریم حاج خانیان، احمد حنیف نژاد، پرویز خزائی، حسین دادخواه و فاطمه داوران از دیگر متهمان حاضر در این پرونده هستند.

حسین ربوبی خبوشانی، سپیده ابراهیمی، بیژن رحیمی، آزاده رضایی، هادی روشن روانی، محمد سادات دربندی، فریدون سلیمی، عباس شاکری، سهیلا شعبانی، احمد شکرائی، سهیلا صادق، مهران صادق، طاهره ضیائی، کبری طهماسبی، رقیه عباسی، زهره عطریانفر، مهری علیقلی، مرتضی فخار، سید اسدالله فقیه دزفولی، ایرج فیض بوسجینی، پرویز کریمیان سیچانی، احمد گلپایگانی، فرید ماهوتچی حسینی، مهدی مددی الموسوی، سید محمود احمدی علون آبادی، سید جواد احمدی علون آبادی، اسماعیل مرتضایی، محمود معیری، رقیه ملک محمدی، حسن نظام الملکی، نسرین نظری علی آبادی، علی هادی زاده و الله کرم هوشنگی متهمان حاضر در این پرونده هستند.

متهمان وکیل هم دارند

پس از انتشار آگهی دادگاه کیفری یک استان تهران، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری ۲۱ شهریور امسال به پرونده ۱۰۴ عضو حقیقی و یک شخصیت حقوقی گروهک منافقین اشاره کرد و گفت: هیچ یک از این متهمان از فرصت قانونی برای تعیین وکیل استفاده نکردند و حضور وکیل بین‌المللی در این دادگاه فاقد وجاهت قانونی است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران نیز در مکاتبه‌ای با رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، مستند به ماده ۳۸۴ قانون آیین دادرسی کیفری از وی خواست فهرستی از وکلا برای تعیین وکیل تسخیری متهمان این پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران معرفی کند.

مطابق ماده ۳۸۴ قانون آیین دادرسی کیفری: «پس از ارجاع پرونده به دادگاه کیفری یک، در جرائم موضوع بندهای (الف)، (ب)، (پ) و (ت) ماده (۳۰۲) این قانون و یا پس از صدور قرار رسیدگی در مواردی که پرونده به طور مستقیم در دادگاه کیفری یک رسیدگی می‌شود، هرگاه متهم وکیل معرفی نکرده باشد، مدیر دفتر دادگاه ظرف پنج روز به او اخطار می کند که وکیل خود را حداکثر تا ده روز پس از ابلاغ به دادگاه معرفی کند. چنانچه متهم وکیل خود را معرفی نکند، مدیر دفتر، پرونده را نزد رئیس دادگاه ارسال می کند تا طبق مقررات برای متهم وکیل تسخیری تعیین شود.»

پیرو درخواست دادگستری استان تهران؛ مهران عبدی سخنگوی کانون وکلای دادگستری مرکز نیز ضمن تأیید دریافت اصل نامه از سوی قوه قضاییه مبنی بر معرفی وکیل تسخیری، اعلام کرد: کانون وکلای دادگستری مرکز فارغ از شخصیت و هویت متهم به تکلیف قانونی خود مبنی بر معرفی وکیل تسخیری در جهت تضمین حق دفاع عمل خواهد کرد.

اعضای این گروهک تروریستی که سالهاست جنایات خود را آشکارا ابراز می‌کنند و کینه توزی علیه ملت ایران را ادامه داده‌اند، هموراه دست به دامان دشمنان قسم خورده ایرانیان هستند؛ دشمنانی که علی رغم آگاهی از اقدامات این جانیان آنها را زیر چتر حمایت‌های خود قرار داده‌اند.

اخیرا نیز کاظم غریب‌آبادی در نامه‌ای انتقادی به «واکلاف بالک» رئیس شورای حقوق بشر و «وولکر ترک» کمیسرعالی حقوق بشر با توجه به فعالیت‌ها و مواضع جانبدارانه و حمایتی جاوید رحمان گزارشگر به اصطلاح وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، از گروهک‌های تروریستی و تروریست‌ها به حضور رحمان در نشست پارلمانی در پادشاهی انگلستان در تاریخ ۲۷ تیر ۱۴۰۲، توجه داد.

غریب آبادی اقدامات این گروهک تروریستی علیه مردم مظلوم ایران، مصداق بارز جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی دانست و افزود: حضور گزارشگر ویژه در این نشست یک بار دیگر حمایت وی از تروریسم و تروریست‌ها و پیوند نزدیک او با گروهک تروریستی منافقین که دستشان به خون ۱۷ هزار انسان بی‌گناه در ایران آلوده است را نشان داد همچنین، ثابت کرد مأموریتی که وی براساس آن به عنوان به اصطلاح گزارشگر ویژه منصوب شده است، تا چه حد بر مبنای ملاحظات سیاسی بوده و ارتباطی با حقوق بشر ندارد.

متن کامل نامه انتقادی غریب‌آبادی درباره مواضع جاوید رحمان را اینجا بخوانید.

محاکمه اعضای گروهک تروریستی منافقین/رد خونی که پاک نمی‌شود

در ادامه پیگیری‌های قضایی اقدامات گروهک‌های تروریستی، ۲۹ شهریور امسال کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار با فائق زیدان رئیس سازمان نظارت قضایی و عضو شورایعالی قضایی عراق با استناد به موافقت‌نامه‌های همکاری قضایی از جمله استرداد مجرمان، میان دو کشور و توافق در نشست امنیتی بین دو کشور در اسفند ۱۴۰۱، خواهان استرداد مجرمان شد.

در این نشست‌ها، با توجه به پرونده تشکیل شده برای گروهک تروریستی منافقین در قوه قضاییه ایران از یکسو و جنایات این گروهک در عراق از سوی دیگر، مقرر شد دو طرف درباره انجام تحقیقات، به اشتراک گذاشتن مستندات مربوطه و تشکیل پرونده‌های قضایی با یکدیگر از نزدیک همکاری کنند.

همچنین دومین نشست کمیته مشترک قضایی مقابله با تروریسم بین ایران و عراق ۱۴ آذر در تهران برگزار شد و براساس توافق معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و قاضی «لیث جبر حمزه» رئیس سازمان نظارت قضایی و عضو شورای‌ عالی قضایی عراق مقرر شد دو کشور همکاری‌های قضایی از طریق تبادل اطلاعات، تبادل تجربیات، مستندسازی جرایم ارتکاب یافته و تعقیب و مجازات عوامل گروه‌های تروریستی و دفاع از حقوق قربانیان در محاکم ملی و بین المللی داشته باشند.

انجام اقدامات لازم برای اجرای درخواست معاضدت قضایی دادگاه کیفری یک استان تهران در پرونده گروهک تروریستی منافقین که شامل مواردی از جمله تحقیق از شهود و سایر کسانی که راجع به این گروهک تروریستی اطلاعات یا مدارکی در اختیار دارند و قرار دادن گروهک‌های منافقین، داعش، تکفیری، کومله، دموکرات، پژاک، خبات و پاک در فهرست گروه‌های تروریستی، با پیگیری از طریق مراجع قانونی، چنانچه تاکنون مبادرت به چنین اقدامی نکرده‌اند از دیگر توافق ایران و عراق محسوب می‌شود.

اکنون روز موعود فرارسیده و دادگاه کیفری یک استان تهران روز سه‌شنبه ۲۱ آذر به اتهامات اعضا و سرگرده گروهک تروریستی منافقین به صورت علنی رسیدگی خواهد کرد تا بخشی از جنایت‌ها و خباثت‌ها و نسل‌کشی‌های آنها علیه بشریت و ملت مظلوم ایران بازگو شود.

در این دادگاه که به صورت علنی و با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار خواهد شد، علاوه بر اینکه جمعی از خانواده‌های قربانیان ترور نیز حضور خواهند داشت، شاهدان عینی جنایات هولناک تروریست‌های دهه ۶۰ نیز در دادگاه حاضر می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha