تفاهم‌نامه سه‌جانبه کاشت نهال «طرح پویش مروارید» در جاسک امضا شد

بندرعباس - ایرنا - تفاهم نامه سه جانبه کاشت نهال «طرح پویش مروارید» در جاسک روز یکشنبه بین استانداری هرمزگان، نیروی دریایی ارتش و سازمان منابع طبیعی کشور امضا شد.

به گزارش ایرنا، استاندار هرمزگان در حاشیه سفر به شهرستان جاسک در آیین امضای این تفاهم‌نامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پیش از دولت سیزدهم ظرفیت کاشت نهال استان هرمزگان کمتر از ۱۰۰ هزار اصله بود بود اما با با اهتمام ویژه دولت سیزدهم، بر نهال‌کاری رشد قابل توجهی در ظرفیت تولید و کاشت نهال محقق شد.

مهدی دوستی بیان کرد: اگر بنا داشتیم ظرفیت نهال‌کاری در استان را ۱۰۰ درصد افزایش دهیم نهایت به ظرفیت ۲۰۰ هزار نهال می‌رسیدیم اما با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و درگیر کردن جوامع محلی توان تولید و کاشت ۱۰۰ هزار نهال ۲۰ برابر شد و در سال ۱۴۰۱ به ۲ میلیون نهال رسید.

وی با بیان اینکه امسال ظرفیت تولید و کاشت ۶.۵ میلیون نهال در استان هرمزگان ایجاد شد، اظهار کرد: اگر بدون کمک مردم می‌خواستیم این برنامه را تحقق بخشیم به چهار سال زمان و میلیاردها تومان اعتبار نیاز داشتیم اما با سپردن کار به مردم رشد چند ۱۰ برابری میسر شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به نقش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح پویش مروارید ادامه داد: جامه عمل پوشاندن به فرامین رهبرمعظم انقلاب اسلامی در اقتصاد دریا برای نیروی دریایی حائز اهمیت بود و ما نیز دست‌یاری به سوی همه کسانی که در جهت تحقق این امر حرکت کنند، دراز می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha